Părerea criticului
Animația Inseparabilii, ce rulează în premieră pe marile noastre ecrane, vine cu câteva mesaje frumoase pentru cei mici, bombardați de filmele cu supereroi, ce creează false așteptări: Inseparabilii ne învaţă că eroii se pot ridica dintre noi, oamenii obişnuiţi, şi că actele de eroism pot fi îndreptate către cele mai mici făpturi, acest lucru fiind la fel de nobil ca salvarea planetei. Dacă cineva își dorește să devină erou, întotdeauna va găsi pe cineva căruia să îi facă bine și care să aibă nevoie de curajul lui.
Copiii mai pot învăța din film că etichetele nu au ce căuta în interacţiunile cu semenii noştri și că oricine se poate sustrage stereotipurilor în care vrea să ne cantoneze societatea. Filmul, ce a fost selecționat anul trecut în competiția Festivalul Internațional de Animație de la Annecy, conține și un mesaj mai subtil, pentru spectatorii mai mari, acela că „imaginația ne poate face să mutăm munții”, dar și pentru cei mai mici oferă acțiune, divertisment și modele.
„De la autorii filmului Toy Story”, scrie pe afișul animației pentru copii Inseparabilii, iar intriga se bazează în mod similar pe ideea jucăriilor care prind viață - de data aceasta marionete de modă veche, dintr-un teatru de păpuși. Dar The Inseparables nu este un film Pixar, în plus - din punct de vedere vizual - iese în evidență în comparație cu fotorealismul ce a dominat animațiile de la Toy Story (1995) încoace. Oferă o contrapondere fericită la stilul calofil al animațiilor create pe calculator cu care ne-am obișnuit până acum. Scenariștii de la Toy Story creditați aici sunt cei care au continuat cu The Garfield Movie.
Decorul lui Inseparabilii este Central Park din New York, unde marionetele dintr-un teatru pentru copii conduc spectacolul de când bătrânul lor creator de marionete s-a stins. Dar nu toți actorii sunt fericiți: clovnul Don s-a săturat să fie catalogat drept caraghiosul trupei („Tu ești tipul amuzant! Prostănacul!”) și visează să joace rolul unui cavaler. La fel ca omonimul său Don Quijote, el transformă lumea într-un loc cu uriași și dragoni. Aproape inevitabil, el trebuie să devină erou pe bune atunci când hoții fură celelalte păpuși pentru a le vinde. Acest Don Quijote este unul în care ne putem regăsi.
Copiii mai pot învăța din film că etichetele nu au ce căuta în interacţiunile cu semenii noştri și că oricine se poate sustrage stereotipurilor în care vrea să ne cantoneze societatea. Filmul, ce a fost selecționat anul trecut în competiția Festivalul Internațional de Animație de la Annecy, conține și un mesaj mai subtil, pentru spectatorii mai mari, acela că „imaginația ne poate face să mutăm munții”, dar și pentru cei mai mici oferă acțiune, divertisment și modele.
„De la autorii filmului Toy Story”, scrie pe afișul animației pentru copii Inseparabilii, iar intriga se bazează în mod similar pe ideea jucăriilor care prind viață - de data aceasta marionete de modă veche, dintr-un teatru de păpuși. Dar The Inseparables nu este un film Pixar, în plus - din punct de vedere vizual - iese în evidență în comparație cu fotorealismul ce a dominat animațiile de la Toy Story (1995) încoace. Oferă o contrapondere fericită la stilul calofil al animațiilor create pe calculator cu care ne-am obișnuit până acum. Scenariștii de la Toy Story creditați aici sunt cei care au continuat cu The Garfield Movie.
Decorul lui Inseparabilii este Central Park din New York, unde marionetele dintr-un teatru pentru copii conduc spectacolul de când bătrânul lor creator de marionete s-a stins. Dar nu toți actorii sunt fericiți: clovnul Don s-a săturat să fie catalogat drept caraghiosul trupei („Tu ești tipul amuzant! Prostănacul!”) și visează să joace rolul unui cavaler. La fel ca omonimul său Don Quijote, el transformă lumea într-un loc cu uriași și dragoni. Aproape inevitabil, el trebuie să devină erou pe bune atunci când hoții fură celelalte păpuși pentru a le vinde. Acest Don Quijote este unul în care ne putem regăsi.