O idee nebuneasca, ce insa a fost bine reprezentata prin scenariu si jocul actorilor.
pssst
pe 22 Aprilie 2004 16:00
un film aberant. fantasmagoric. pornit de la o idee buna de maturat sub covor si uitata acolo.
si totusi... te gindesti un pic, te intriga....ce-ar fi daca..? pai da! sunt fenomene care sunt catalogate drept coincidente, drept misfortunes, drept bilbe...
dar daca nu sunt? pornind de la premisa filmului, o sa incep cu sfirsitul si sa zic ca daca el nu pornea acest demers aberant, nu isi gasea his true love si nu era cel care scotea cheia de bolta a mentalitatilor cretine in care ne scaldam cu totii...
pe de alta parte, filmul are valente (desi de fapt este despre Iubire, iubire de semeni, iubire pentru partener, iubire de Dumnezeu) fantastice si asta se poate considera ca o explicatie pentru senzatia deosebita care ramine dupa ce s-a terminat - e ca o poveste...
dar vreau sa ma refer mai ales la ideea de pornire: este adevarat ca societatile de asigurari au si ele nevoie de o portita de scapare pentru dezastre naturale pentru ca astfel ar fi ruinate. dar filmul incepe cu un colt si treptat da la o parte tot valul sub care se ascunde miselia care pune in miscare mecanisme ce sunt menite a digera oamenii prea mici pentru a nu fi trasi in ele. este aceeasi poveste a organizatiei piramidale a lumii, in care cei mici ii tin in spinare pe cei mari. aici accentul dramatic a fost deosebit, de partea discreditata aparind reprezentantii bisericii si chiar fratele eroului principal.
as numi filmul o drama, desi accentele comice - in care Bill Connolly straluceste - sunt relativ dese. as numi filmul o fantezie, dar mesajul este asa de profund, incit cu greu este un film care merita tratat cu usurinta.
as numi filmul exceptional, dar mi-e teama ca ar fi prea putin.
si totusi... te gindesti un pic, te intriga....ce-ar fi daca..? pai da! sunt fenomene care sunt catalogate drept coincidente, drept misfortunes, drept bilbe...
dar daca nu sunt? pornind de la premisa filmului, o sa incep cu sfirsitul si sa zic ca daca el nu pornea acest demers aberant, nu isi gasea his true love si nu era cel care scotea cheia de bolta a mentalitatilor cretine in care ne scaldam cu totii...
pe de alta parte, filmul are valente (desi de fapt este despre Iubire, iubire de semeni, iubire pentru partener, iubire de Dumnezeu) fantastice si asta se poate considera ca o explicatie pentru senzatia deosebita care ramine dupa ce s-a terminat - e ca o poveste...
dar vreau sa ma refer mai ales la ideea de pornire: este adevarat ca societatile de asigurari au si ele nevoie de o portita de scapare pentru dezastre naturale pentru ca astfel ar fi ruinate. dar filmul incepe cu un colt si treptat da la o parte tot valul sub care se ascunde miselia care pune in miscare mecanisme ce sunt menite a digera oamenii prea mici pentru a nu fi trasi in ele. este aceeasi poveste a organizatiei piramidale a lumii, in care cei mici ii tin in spinare pe cei mari. aici accentul dramatic a fost deosebit, de partea discreditata aparind reprezentantii bisericii si chiar fratele eroului principal.
as numi filmul o drama, desi accentele comice - in care Bill Connolly straluceste - sunt relativ dese. as numi filmul o fantezie, dar mesajul este asa de profund, incit cu greu este un film care merita tratat cu usurinta.
as numi filmul exceptional, dar mi-e teama ca ar fi prea putin.