Pentru cine nu a inteles, asta e un film de acum 1000+ ani, inainte ca Eric Northman sa fie facut vampir.
6Patronul9
pe 25 Mai 2023 16:14
Pentru mine asta a fost cel mai subapreciat film din 2022 si unul din cele mai bune. Regia este spectaculoasa,din pacate oamenii nu mai stiu sa aprecieze originalitatea si se plictisesc daca nu au in fata ochilor aceleasi batalii uriase pline de cgi din filme gen Transformers sau Avengers,care baga pe gat mesaje woke americane. Asta e un film old school de bun gust,si sper la cat mai multe de genul pe viitor.
itsyashaloljk
pe 10 Mai 2023 16:33
Am sa dau nota 7 si am sa il numesc bun pentru final, sincer au tras de timp cu el, dar finalul sigur nu l-am asteptat,m-a luat prin surprindere daca va plac filmele cu vikingi, acesta vrea sa spuna mai multe, nu este un film neaparat pentru scenele brutale.
Giginho
pe 20 Martie 2023 14:04
Un film slăbuț care rareori se apropie de ștacheta inălțată de serialul de pe Netflix.Scene de luptă cu maxim 50 figuranți departe de spectacolul vizual din filmele sau serialele cu vikingi din ultimii ani!Actiune previzibilă fără absolut nici o surpriză regizorală de orice fel!Chiar dacă mulți încearcă sa-i găsească calități neaccesibile publicului comercial sau neavizat din care cred ca fac și eu parte ele "sunt sublime dar lipsesc cu desăvârșire"!Scenele de luptă atât de despicate in 4 și studiate pana la detaliu la superproducțiile din ultimii ani aici sunt in regim de teatru-tv.Skarsgard nu convinge ca luptător nordic rămânând blocat în mișcările lui Tarzan!Păcat de infuzia generoasă de staruri intr-un film regizat de un regizor introvertit!
Totuși un plus al filmului mentionez cadrele naturale din Islanda,absolut fabuloase cu vulcanii săi in plină acțiune!
Sqouree
pe 12 Decembrie 2022 13:37
Mai mult ca sigur toti dintre acesti oameni care au bombardat cu note de 1 sau 2 filmul, s-au asteptat sa fie actiune non stop si au ratat sensul filmului, cand te duci la un film facut de Robert Eggers trebuie sa stii in ce te bagi, nu ai cum sa te duci si sa astepti actiune peste tot deoarece daca ati fi vazut cel putin The Lighthouse ori The Witch, poate intelegeati mai bine cam cum o sa fie filmul dar pacat, filmul este excelent din orice privinta
george2017
pe 16 Iulie 2022 20:57
nu cred ca e alt film mai prost ca asta! e fara doar si poate un monument de prostie
Leonidas_Temistocle
pe 18 Iunie 2022 22:52
The Northman, film regizat de Robert Eggers, este un palimpsest shakespearian plasat în Scandinavia prestatală.
Filmul urmărește povestea liniară și previzibilă a unei căpetenii vikinge ce caută a-și răzbuna tatăl. Ca evoluție de personaje sau ca desfășurare narativă, filmul nu impresionează. Eggers nu este interesat să urmărească cum sentimentele personajelor sale se transformă, cum eroii săi capătă noi valențe sau cum anumite valori se transpun sub formă de acțiuni ulterioare. Nu despre asta e vorba în universul eggersian. Făcând parte dintr-un nou val de regizori hollywoodiani (unde este vârful de lance, alături de Ari Aster), Eggers reușește ce și-a propus cu filmul său: aduce spectatorul în pragul unui univers aseptic, lipsit de calitățile umane pe care le cunoaștem și cu care mainstream-ul american ne-a obișnuit până acum. Își asumă respingerea majorității spectatorilor, conturând o lume cu totul peculiară. Mizanscena lui Eggers este poate cel mai eficient transmițător de stări al Hollywood-ului contemporan. Deși nu este o stare plăcută, este una intensă, puternic nuanțată cu aspecte ce produc respingere. Eggers nu își dorește ca cei care îi urmăresc filmele să empatizeze cu ceea ce văd, nu își ornează personajele cu trăsături către care spectatorul să tindă, nu creează eroi al căror drum să devină un exemplu. Nici nu oferă teme de meditații profunde. Filmele lui Robert Eggers nu vor fi niciodată nici mercantile, nici escapiste. Sunt doar filme de stare, pe care o impune cu forța oricui îi urmărește producțiile. Și asta este exact ceea ce își dorește, să îl facă pe spectator să experimenteze un alt fel de cinema.
În afară de această regie specifică regimului festivalier, și nicidecum celui de cinema, The Northman mai excelează și pe partea sa tehnică. Montajul și imaginea sunt elemente ce întregesc un tablou carnal, plin de acel factor aparte eggersian. Totodată, jocul actoricesc, deși nu excelează, intră la categoria plusurilor (și nu excelează tocmai datorită lui Eggers; din nou, el își pune amprenta decisiv, nedorind să facă din film vreun tur de forță al actorilor, lucru ce ar putea abate de la direcția pe care o impune).
Fără a se dovedi un must see și fără a avea pretenții de la el de a se transforma într-un film cult peste câțiva ani, The Northman este, într-un final, o bomboană a cinemaului de studio mare, dar care va plăcea doar cinefililor inteligenți.
Nota mea: 5/5!
Florin_CM
pe 15 Iunie 2022 23:34
Cu siguranță a fost una dintre surprizele anului 2022 (cum spunea un fan mai sus), dar nu plăcute. Cu toate spoilerele din film, începând de la numele personajului principal, era simplu să îți închipui cum se va derula. Mor toți. Un Hamlet Beowulf într-un pretins realist decor nordic unde predomină noroiul clisos (poate dezghețul permafrostului?). Shakespeare ar fi cel puțin dezamagit de ce s-a ajuns de ideile lui. Și Sofocle cu al său Oedip ar lua-o pe arătură văzându-l. Regele Arthur ar crăpa de nervi dacă ar ști ce s-a făcut cu ideea de Excalibur. Decoruri de duzină, 30 de actori cu totul, joc actoricesc prost, prost rău, nume mari, probabil în criză financiară, fetișuri regizorale pentru unii actori, clișee peste clișee, amestec de povești care au în comun doar că sunt din emisfera nordică (din Elada, Britania și Danemarca/Suedia). Profunzime? Pffff Cinema? Bătaie de joc pt plătitori.
Themission
pe 07 Iunie 2022 21:25
L-am vazut acasa, bn ca nu m-am dus la cinema sa dau si bani. O panarama de film lalaita :(
zdraveius
pe 07 Iunie 2022 01:50
Oare urmasii acestor popoare cotropitoare si expansioniste (din toate timpurile cunoscute) sunt mandri ca predecesorii lor au fost niste bestii care nu stiau decat sa-si insuseasca prin violenta ce este al altora si sa-i omoare pe toti cei peste care se duceau?
Cum ai putea fi mandru ca un predecesor indepartat a fost un animal? Cum ai putea sa fii mandru ca natia ta, acum, are la baza furt, viol, foame, chin, scalvie, lauri pentru cat de violenti si muisti erau stramosii?
Ne uitam 1500-2000 de ani mai tarziu, in zilele noastre si vedem ca nu s-a schimbat inca nimic. Oare, am evoluluat vreun pic?
Sa zicem ca filmul este o fictiune inspirata din realitate. Ar fi putut sa fie chiar asa. Desi cred ca scenele de cruzime si violenta sunt doar schitate si in realitatea a fost mult mai rau.
Omul a fost, este si va ramane pana la extinctie cea mai imbecila specuie, cea mai periculoasa, cea mai distructiva si violenta. Singura specie irationala, desi inzestrata cu ratiune. Singura care isi face rau in mod deliberat si constient si care face rau si in jurul ei, nejustificat si fara sa inteleaga ca ea, ca specie, nu poate trai fara natura, flora, fauna, aer. In vreme ce TOT ce ne inconjoara poate trai fara om, poate prospera, intr-un echilibru natural firesc.
alin2022
pe 06 Iunie 2022 01:34
Un film bun care arata obiceiurile si comportamentul barbar al vikingilor.
user-61ed828bda6b7
pe 31 Mai 2022 23:25
Este o mare dezamăgire si mai cer si bani pentru asta. Oare acești actori au fost mulțumiți de cum a ieșit filmul? Foarte mare dezamagire!
lavara_laiarna
pe 30 Mai 2022 22:38
Bocete și grohăieli la supărare ,din partea unui viking . .de ocazie .
sabinalin
pe 24 Mai 2022 08:18
Sunt la moda filmele cu vikingi. E binecunoscut succesul serialului care a avut premiera in 2013 si s-a intins pe sapte ani , sase sezoane si nouazeci si trei de episoade. Anul acesta Netflix a inceput o continuare care e deja planificata sa aiba minimum trei sezoane. Era firesc ca Hollywoodul sa nu ramana indiferent si sa exploateze momentul. Si din nou, ca roman ce ma aflu, am simtit un moment de tristete ca ai nostri si-au pierdut bunele obiceiuri... Nu stiu in ce masura as fi vazut filmul de fata daca nu se intampla sa fie pe marele ecran. Subiectul e cat se poate de ispititor si ofertant, se putea face un film mare insa senzatia mea a fost ca regizorul si scenaristul Robert Eggers nu se ridica la inaltimea misiunii. Da, exista grandoare, am citit ca regizorul s-a documentat cu toata seriozitatea pentru a reconstitui cat mai fidel epoca respectiva, despre Sjon am citit numai de bine ( nu am luat contact cu scrierile sale pana in acest moment) insa povestea e excesiv de previzibila si n-a reusit sa imi produca pic de emotie. Nume importante pe afis: Kidman, Hawke, Dafoe, Taylor-Joy insa parca nici actorii, nici actritele nu se simt tocmai in largul lor, pe toti i-am vazut facand roluri mult mai bune. Nu e tocmai o catastrofa dar, din punctul de vedere al celui care scrie, nu depaseste stadiul de agreabil si perfect uitabil la iesirea din sala de cinema.
Costirik
pe 21 Mai 2022 23:54
Scenariul e realizat de cineva aflat sub influenta drogurilor si a altor halucinogene, un lucru din ce in ce mai normal in America, ca si cum ai cumpara paine. Filmul e impresionant pe partea tehnica, se vede munca celor de la machiaj, costume, decoruri,etc., dar in rest e cam same old, same old. E mult lungit, iar povestea pur si simplu nu te atrage.
straker812
pe 21 Mai 2022 10:32
Partile bune ale filmului asta sunt distributia si unele peisaje ca in rest dialogurile par trase de par, relatiile intre personale sunt false si nu da impresia de o poveste care se leaga cumva iar la unele scene da impresia ca-s facute la misto.
mister_sir
pe 20 Mai 2022 23:34
Acum pe bune, ce ne mai dam atata artisti cu pretentii... ce ne mai place sa impachetam basina in staniol.
Dupa ce am vazut doi oameni care urlau ca animalele, mergeau in patru labe, unu ragaie iar altul mai special se baseste (celalalt zice: "we have a winner here") parca nu prea mai ai incredere in ce va urma...
Mare mizerie acest film:
- decoruri de sufragerie de apartament cu pereti verzi
- costumatia scoasa de la apretat, curata, ceva era suspect
- imaginea parca din anii 70
- subiect: Tactu e omorat. Cine l-a omorat? Ala rau. Acum mergi si omoara-l si tu.
- engleza perfecta la sintetizator pe vremea aia.
- coreografia luptelor de tot rahatu. Parca stateau aia sa le taie gatu, dansau, te caci in cultura vikinga cu filmul asta.
- Multe urlete si dansuri in jurul focului. Zero emotie, zero intriga, zero, zero zero barat.
- primul raid mi s-a parut de o stupizenie maxima cum urcau aia pe palisadele alea asa cu grija sa nu cada iar din interior aia atacau cu paie sa ii gadile la ????? cu ce rimeaza?
- totul a fost fals, fals FALS! Si cringe. Bleah!
rafaelito88
pe 18 Mai 2022 20:39
un film foarte bun,un film de vazut,sunt unele cadre fantastice chiar e reusit filmul!
ionutmanole13
pe 13 Mai 2022 18:28
Cand crezi ca nu poate fi mai prost decat marea majoritate a filmelor din ultima vreme...dar te inseli.
RusOvidiu
pe 12 Mai 2022 18:09
Felicitari echipei de PR pentru promovarea filmului. Nu va lasati inselati de trailerul care este bine facut lasandu-ti impresia ca filmul este unul bun, in realitatea este un film ieftin, facut in graba cu cativa actori cunoscuti care au uitat sa joace. Daca, totusi, vreti sa il vedeti a aparut calitatea web-dl pe torente.
bujor.cristian
pe 11 Mai 2022 14:15
Peisaje frumoase,actori buni,suspans zero,fir al actiunii sub zero,final zop.
Am pierdut vremea. Era bun daca era lansat inainte de anul 2000,cred ca prindea bine.
Mai sunt filme de genul asta,dar stau cuminti in banca lor,nu se cer la cinema :)
Mihai.Serban
pe 10 Mai 2022 13:07
The Northman/Vikingul (2022) în regia lui Robert Eggers propune o călătorie fantastică în mitologia nordică
Alexander Skarsgård, Nicole Kidman, Ethan Hawke, Anya-Taylor-Joy, Willem Dafoe și Björk animă un blockbuster de autor, o legendă scandinavă medievală, culeasă și adaptată de regizorul Robert Eggers împreună cu scriitorul islandez Sjón Sigurdsson.
Nu se știe exact unde și când a apărut legenda lui Amleth. Cert e că a tot traversat Marea Nordului, ajungând până în spațiul britanic. Și apoi global. Iar dacă legenda lui Amleth nu aduce fonetic a Hamlet, atunci cu siguranță putem recunoaște povestea. „Te voi răzbuna, tată! Te voi salva, mamă! Te voi omorî, Fjölnir!” își repetă puberul prinț Amleth în timp ce vâslește pe o mare învolburată părăsindu-și subit copilăria după ce tatăl său, regele Aurvandil (Ethan Hawke), a fost asasinat mișelește de unchiul Fjölnir (Claes Bang), care i-a preluat tronul și regina.
Un lucru e clar: nu avem parte de monoloage și de introspecția filosofică a lui Shakespeare, ci de un blockbuster cu vikingi de 90 de milioane de dolari, o epopee despre aceeași luptă bestială cu destinul. „A fi sau a nu fi” , aceasta e întrebarea care rămâne. Și nu numai că „The Northman” e un spectacol vizual demn de cinema, dar merită ascultat la un sistem Dolby Atmos. Fiindcă sound design-ul și coloana sonoră din acest film nu merită nici ele mai puțin.
Poate că vikingii lui Eggers nu sunt la fel de memorabili ca spartanii sau la fel de forțoși ca matahalele din Game of Thrones, dar sunt de departe cei mai autentici și mai înfricoșători păgâni. Și deci cei mai credibili barbari. În ritualuri animiste delirante și halucinogene ies la suprafață demonii arhetipali ai omenirii. Omul urs, omul lup sau omul șoim. Și, în primul rând, omul-spirit. Omul imaterial, întruchipare cataclismică a destinului. Și să nu uităm cât de activă vulcanic e Islanda, unde are loc acțiunea.
În copilărie, Amleth participă împreună cu tatăl său la un ciudat rit de trecere, o beție abracadabrantă, dar esențială: testul fricii. Ghidați de nebunul curții, Heimir The Fool (Willem Dafoe), tatăl își învață fiul să își exorcizeze toți demonii. De ce îi e frică micuțului Amleth să își asume viața, maturitatea, bărbăția, forța și regatul? Din vintrele tatălui parcă iese un copac al vieții, ca un plămân înfrunzit, translucid, scăldat în cine știe ce apă primordială, care poartă de la o ramură la alta rând pe rând toate generațiile. Iar când cerul se despică într-o lumină demnă și locuibilă, avem parte de cea mai memorabilă apariție a vreunei walkirii călare către Valhalla. Probabil fiindcă îi vedem aparatul dentar al acestei walkirii, un accesoriu atât de bine camuflat în ținuta ei extravagantă încât nu mai înțelegem nici noi pe ce lume suntem.
Așadar, dacă revizităm cu adevărat culturile barbare ale trecutului, nu le putem vedea prea poleite. Da, vorbesc în engleză că e un film de Hollywood, dar personajele strecoară și cuvinte (foarte bine pronunțate, de altfel) în limba nordică veche, ca să nu uităm totuși, dincolo de acțiune și de desfătări audiovizuale, unde ne aflăm.
Debutul lui Eggers, „The VVitch / Vrăjitoarea” e unul dintre cele mai bune filme horror ale secolului XXI fiindcă ne teleportează ca într-un muzeu în gospodăria unei familii creștine din Noua Anglie a secolului al XVI-lea și ne lasă să îi studiem cu adevărat pe acești oameni cu frica lui Dumnezeu și ai naibii de speriați. Iar dacă vedem acest film după „The Northman”, putem înțelege mai bine utilitatea istorică a creștinismului, această religie evident luată în derâdere de către mândrii vikingi. Literalmente, creștinismul ne-a mai calmat puțin. Nu de tot, fiindcă și în lumea credințelor și superstițiilor medievale, copiii tăi sunt posedați, nu bolnavi. Posedați de o vrăjitoare din pădure. Dar măcar nu mai fac pe urșii și se sfâșie între ei printre vulcani.
Firavul copil androgin Amleth (Alexander Skarsgård) crește într-o brută, o mașinărie de ucis care mușcă și scuipă bucăți din adversari țipând apoi ca lupii către zei, după ce performează un ritual pe lângă care haka pare lacul lebedelor. Iar Eggers exploatează imaginarul bogat al acestei mitologii și îl redă fără vreo reținere.
O așezare din Rusia de azi e complet masacrată de acești luptători luați ca sclavi și puși să vâneze alți sclavi. Și cu bestia de Amleth în frunte, nu mai e doar o ambuscadă feroce, cât o etalare a mușchilor și a corzilor vocale. Pentru noi, cel puțin, e mai intimidant zbieratul cavernos și animalic decât vărsarea propriu-zisă de sânge. După asediu, sclavii aceștia păstrează câțiva posibili luptători mai pricăjiți și niște femei pentru treburile gospodărești. Și pe vrăjitoarea pădurii de mesteceni, Olga (Anya Taylor-Joy). Regele Fjölnir nu dorește ca ea să își murdărească mâinile. Deci nu va fi închisă laolaltă cu familia ei și cu tot satul și arsă de vie.
Însă ce contează mai mult pentru Amleth este că sclavii vor fi livrați lui Fjölnir, regele care s-a restras pe o insulă împreună cu regina și cu nou întemeiata familie regală. Și, dacă Amleth reușește să treacă drept un sclav în continuare, va fi cu un pas mai aproape să își împlinească pasiunea față de unchiul său. Împlinire pentru care îi revine o sabie, dar nu orice sabie, ci sabia nopții. Noaptea, tăișul acestei lame invocă precis, dar imprevizibil parcă tot răul din lume. Însă după zorii zilei nu mai iese din teacă. Ziua, bestia se domesticește cu favorita regelui.
Mai există deci și altceva în afară de răzbunare. Dar atunci tot destinul lui Amleth, pe care acesta îl vede ca fiind numai despre răzbunare, e cam dat peste cap. Mai ales dacă nu mai știm, odată cu el, nici cine e Fjölnir și de ce trebuie să îl omoare. Nici cine e de fapt mama lui, regina Gudrún (Nicole Kidman) și de ce ar trebui să o salveze. Și nici măcar pe tatăl său, spiritul negru și zburător încarnat în șoimul răului, nu știe de ce trebuie să îl mai răzbune.
alfonso1
pe 09 Mai 2022 01:30
Epic. Imens. Uimitor. Măreț. Basm. Teroare. Visare.
De la început mi-am dorit să mă las purtat de film, voiam să văd un film, altfel, voiam să uit de toate cele moderne și chiar mi-am dorit să aflu, de ce nu, cum au fost acele timpuri?Oare fragilul om modern care sunt ,ar rezista acelor vremuri?
NU.
Nu știu ce a vrut să transmită regizorul, nu știu filozofie, și să interpretez metaforele scenarico/regizoral/mistic,știu doar că este un film din acelea care îl vezi ,odată, și ajunge pentru că e măreț. Răzbunarea este un motiv normal abordat de filme, și se vor mai face pe acest subiect încă o mulțime de alte filme.Cam ce și-ar dori unii, un film despre bucătăria vikingă,sau eu știu,despre vreo bârfă de cort?
Normal că este violent,normal ce este negru/întunecat, normal că e sângeros, e cu vikingi. Să nu fie?
Ați văzut pe undeva vikingi roz, dar a văzut cineva vikingi?
În acest film vedeți vikingi,și nu roz bonbon, ci doar însângerați.
Aviz amatorilor,nu vă uitați la o copie CAM nu o sa va placă deloc,ori cinema ori măcar dvd. Pa!
user-6277b43b6f20c
pe 08 Mai 2022 15:17
Am ieșit din sala aproape de jumătatea filmului. Nu am mai suportat...o mizerie ????????
hitman78
pe 07 Mai 2022 19:45
Văzut la cinema și sunt mulțumit mai ales din punct de vedere vizual și al atmosferei.Scenariul probabil e singura bila neagra a filmului golurile fiind umplute de multe scene cu ritualuri care nu sunt deloc rele chiar bine redate de regizor și foarte mișto combinația asta între violent și artistic.Celor cărora le place istoria vikingilor și mai ales barbarismul lor vor aprecia filmul.
user-6272dfe7779d1
pe 04 Mai 2022 23:24
Cel mai prost film văzut vreodată. Este pentru prima data când ies din sala înainte ca filmul sa se termine. Scenariul a fost foarte slab, scenele mult prea sângeroase, iar actorii probabil au pierdut un pariu de au acceptat sa joace în mizeria asta de film. Nu recomand!
user-6272bfc0b0f86
pe 04 Mai 2022 21:07
Vai de capul meu!!!mă uit pe aici și sunt dezgustat!!!nu va e rușine????cea mai mare mizerie de film văzută în viața mea,începând de la jocul actoricesc până la replici,rușine actorilor care s-au pretat sa joace in mizerie asta!!!un film idiot,plin de scene prost realizate ,lăsăm la o parte cruzimea și replicile tembele,lasănd la o parte micimea decorului,parca te uitai la desen animat prost făcut,filmul nu ar absolut nimic!!!imagine din anii 70,joc actoricesc penibil,scenariu la fel,Doamne cum sa regizezi așa mizerie????sau poate că este o parodie?pai face de rușine tot ce am văzut până acum cu vikingi!!!o mizerie de film!!!rușine!!!
enky
pe 03 Mai 2022 17:20
Filmul are in mare parte povestea din Hamlet. In rect ce sa zic, e bine facut, spectaculos, mai realist in reprezentarea facuta vikingilor decat alte filme ale genului. Dar cu toate astea nu a reusit deloc sa ma agate, desi nu pot sa-mi dau seama ce-i lipseste
Andrey703
pe 02 Mai 2022 23:16
- in primul rand e de apreciat intr-o mare masura calitatea realizarii acestui film: imaginea e splendida, scenografia si locatiile incantatoare, coloana sonora incitanta, jocul actoricesc remarcabil (in afara de nicole kidman), directia autoritara de care Eggers se foloseste cu brio in special in scenele de lupta cu adevarat uimitoare etc.
- cum ne-a obisnuit si in celelalte 2 filme anterioare, omul ia drept inspiratie o povestire cu rezonanta istorica, sau o legenda, sau un mit - sau pe viitor un proverb ori chiar banc cine stie - se documenteaza temeinic asupra ei, o pune in scena deosebit de imaginativ, iar produsul finit e (pana acum de fiecare data) visceral! (in cazul de fata se poate lansa o discutie legata de cat de mult i s-a dat mână liberă lui Robert Eggers si cat de mult a intervenit studioul)
- Hamlet - Amleth, iar motivul complexității răzbunării și cum te poate distruge, tema sorții, destinului, a brutalitații animalice si mâniei, au fost prezentate laudabil zic eu
- dar unde mi se pare că se afundă filmul e structura povestii relativ simplistă. formula bine-cunoscuta a razbunarii a fost folosita si răsfolosita de-a lungul cinematografiei, apelând la tragedie si la figura răului pe care il vrem distrus cu orice preț. or aici mi se pare că nu se deosebeste cu nimic față de restul, nici macar plot twistul aruncat in scenă nu-i aduce mari foloase.
- cu toate acestea, am vrut in continuare sa il vad triumfator pe erou in batalia plina de vervă care sa incheie conturile, la care s-a ajuns prin loialitatea lui Eggers față de o gandire pură de secol al X-lea, când țelurile sortite se plasau mai presus decat orice alta valoare a individului (un alt aspect de apreciat)
user-626ef4428d0e8
pe 02 Mai 2022 00:00
Foarte bun filmul. Foarte bine realizat pe fapte reale. Traditiile vikingilor m-au surprins foarte mult. Recomand ! Nota 10. Nu conteaza cat de sangeros sau cat de''horror", cum spun altii(nici macar nu-i horror), conteaza subiectul filmului. Pacat ca unii oameni nu apreciaza istoria. Nota 10 in continuare ! Recomand !
user-626eea899409c
pe 01 Mai 2022 23:22
Nu îl recomand pentru nici o varsta, a fost cel mai slab film pe care l-am văzut la cinema!! Am vrut sa ies din sala după primele 15 minute. Păcat de timpul pierdut, si de banii dați pe bilet...
user-626da3305ac38
pe 01 Mai 2022 00:06
Pentru cine vrea sa isi piarda 140 min din viata cu acest film horror (de slab), intunecat, fara sens, lungit pana la disperare, cu un subiect rasuflat - fiul diliu care vrea sa isi razbune tatal, un film in care se moare mai ceva decat in Rambo... Filmul asta e mai nasol decat covidul
user-626da413a9028
pe 01 Mai 2022 00:05
Cel mai penibil film văzut vreodată ...nu-și merita bani... Păcat de actori...
ruxi1960
pe 30 Aprilie 2022 20:33
NU am vazut film mai sangeros,cu scene violente inutile ,ca acest film.Este o pierdere de timp fff mare sa vizionezi acest film.
Nu este recomandat vizionarii la nici o varsta.
RaduMuresan
pe 29 Aprilie 2022 23:41
Cine este obisnuit cu filmele lui Robert Eggers, cu siguranta o sa ii placa, mai ales ca este mai alert si povestea este mai straight-forward decat The Witch sau The Lighthouse. Desigur, nu e pentru lumea care se asteapta la un film cookie cutter cu vikingi...
Luca_Rusu1
pe 29 Aprilie 2022 23:33
Tocmai ce am vazut filmul si chiar am ramas surpins. Nu ma asteptam sa imi placa dar pana la urma s-a dovedit a fi un film chiar bun. Filmul (dupa parerea mea) e de nota 9. Putin cam neasteptat finalul dar in rest a fost interesant. Merita vazut.
savudragos
pe 29 Aprilie 2022 07:03
Foarte buna imaginea. Scenele sunt filmate superb. Actori buni. Twist surprinzător la final. Coloana sonora cum trebuie. Imaginează bine lumea din timpurile vikingilor. Nu e pentru copii mai mici de 10 ani. Deși e lung eu nu m.am plictisit deloc.
user-626ad431061a2
pe 28 Aprilie 2022 20:56
Sincer mă așteptam la mai mult. Foarte mult timp din film se cântă, se fac ritualuri. Mult simbolism. Se urlă ca la nebuni, e adevărat că vikingii nu erau zdravăni la cap, dar parca s-a exagerat in film. SF nu mă așteptam să fie, dar a fost. Nu convinge, la cinema văzut și am impresia că dacă îl vedeam acasă părea fi și mai anost. Cam de 6
narcis11k
pe 28 Aprilie 2022 17:10
Poate ca nu eram eu in toane bune , m-am cam plictisit la unele momente , dar pe ici pe colo a fost cate ceva. Povestea cam trasa de par, dar merge pentru o iesire de miercuri.
user-5b630ce6d3125
pe 28 Aprilie 2022 14:15
Distributia e cu nume sonore, dar parca e un film de categoria B.
user-6269537f4beec
pe 27 Aprilie 2022 17:31
O mizerie de film. Am mai dat și bani sa îl văd. Au lalait-o 5 ani, putea lejer sa fie film de maxim 90 min. M-am dus doar pentru distribuție.
caius_danciu
pe 27 Aprilie 2022 01:41
Acceptabil. L-am recompensat cu 6 stele, doar pentru că redă bine modul de a gândi și stilul de viață specifice secolului al IX-lea... Filmul e dominat de violență, urlete și mult sânge, combinate însă cu prezența unor actori valoroși: Kidman, Hawke, Dafoe, Skarsgard, care merită toate aprecierile pentru prestație... Câtă realitate și câtă ficțiune emană pelicula, nu știu. Regia este bună, umbrită de un scenariu penibil, întreaga acțiune construindu-se doar în jurul dorinței obsesive de răzbunare a protagonistului (prințul Amleth). Moartea regelui Horwendil marchează soarta unicului său moștenitor, Amleth. Eroul pare blestemat, întreaga sa existență fiind dominată de violență, comportament animalic puse în slujba răzbunării morții tatălui ucis în fața sa. Filmului îi lipsește forța de a transmite vreo valoare umană tipică acelor vremuri... Interesantă e lacrima din final ce simbolizează împlinirea destinului, eliberarea de jurământ și revenirea lui Amleth la stadiul uman. Nici nu se poate compara cu ,,Braveheart" ,,Gladiator", ,,Druids"/ "Vercingetorix" ,,The Last Samurai" sau ,,Attila"... Alte scenarii, alți regizori, alt buget... Nu l-aș revedea niciodată, nu m-a impresionat.
user-6267b304c3990
pe 26 Aprilie 2022 11:58
Cel mai slab film, incredibil cum unii actori cunoscuți accepta să joace în asemenea mizerii de filme ! Nu merita nici nota 1 !
user-61d04215db2f8
pe 21 Aprilie 2022 12:51
Ce ciudat! In urma cu 2-3 zile, nota pe IMDB era 7.9, iar acum a scazut la 7.8! Oricum, sper ca filmul in sine sa se ridice la nivelul trailerului. Promite si distributia.
MariusCiprian87
pe 22 Decembrie 2021 17:45
Cu siguranță va fi una dintre marile surprize plăcute ale cinematografiei în anul 2022!⚜️
Totuși un plus al filmului mentionez cadrele naturale din Islanda,absolut fabuloase cu vulcanii săi in plină acțiune!
Filmul urmărește povestea liniară și previzibilă a unei căpetenii vikinge ce caută a-și răzbuna tatăl. Ca evoluție de personaje sau ca desfășurare narativă, filmul nu impresionează. Eggers nu este interesat să urmărească cum sentimentele personajelor sale se transformă, cum eroii săi capătă noi valențe sau cum anumite valori se transpun sub formă de acțiuni ulterioare. Nu despre asta e vorba în universul eggersian. Făcând parte dintr-un nou val de regizori hollywoodiani (unde este vârful de lance, alături de Ari Aster), Eggers reușește ce și-a propus cu filmul său: aduce spectatorul în pragul unui univers aseptic, lipsit de calitățile umane pe care le cunoaștem și cu care mainstream-ul american ne-a obișnuit până acum. Își asumă respingerea majorității spectatorilor, conturând o lume cu totul peculiară. Mizanscena lui Eggers este poate cel mai eficient transmițător de stări al Hollywood-ului contemporan. Deși nu este o stare plăcută, este una intensă, puternic nuanțată cu aspecte ce produc respingere. Eggers nu își dorește ca cei care îi urmăresc filmele să empatizeze cu ceea ce văd, nu își ornează personajele cu trăsături către care spectatorul să tindă, nu creează eroi al căror drum să devină un exemplu. Nici nu oferă teme de meditații profunde. Filmele lui Robert Eggers nu vor fi niciodată nici mercantile, nici escapiste. Sunt doar filme de stare, pe care o impune cu forța oricui îi urmărește producțiile. Și asta este exact ceea ce își dorește, să îl facă pe spectator să experimenteze un alt fel de cinema.
În afară de această regie specifică regimului festivalier, și nicidecum celui de cinema, The Northman mai excelează și pe partea sa tehnică. Montajul și imaginea sunt elemente ce întregesc un tablou carnal, plin de acel factor aparte eggersian. Totodată, jocul actoricesc, deși nu excelează, intră la categoria plusurilor (și nu excelează tocmai datorită lui Eggers; din nou, el își pune amprenta decisiv, nedorind să facă din film vreun tur de forță al actorilor, lucru ce ar putea abate de la direcția pe care o impune).
Fără a se dovedi un must see și fără a avea pretenții de la el de a se transforma într-un film cult peste câțiva ani, The Northman este, într-un final, o bomboană a cinemaului de studio mare, dar care va plăcea doar cinefililor inteligenți.
Nota mea: 5/5!
Cum ai putea fi mandru ca un predecesor indepartat a fost un animal? Cum ai putea sa fii mandru ca natia ta, acum, are la baza furt, viol, foame, chin, scalvie, lauri pentru cat de violenti si muisti erau stramosii?
Ne uitam 1500-2000 de ani mai tarziu, in zilele noastre si vedem ca nu s-a schimbat inca nimic. Oare, am evoluluat vreun pic?
Sa zicem ca filmul este o fictiune inspirata din realitate. Ar fi putut sa fie chiar asa. Desi cred ca scenele de cruzime si violenta sunt doar schitate si in realitatea a fost mult mai rau.
Omul a fost, este si va ramane pana la extinctie cea mai imbecila specuie, cea mai periculoasa, cea mai distructiva si violenta. Singura specie irationala, desi inzestrata cu ratiune. Singura care isi face rau in mod deliberat si constient si care face rau si in jurul ei, nejustificat si fara sa inteleaga ca ea, ca specie, nu poate trai fara natura, flora, fauna, aer. In vreme ce TOT ce ne inconjoara poate trai fara om, poate prospera, intr-un echilibru natural firesc.
Dupa ce am vazut doi oameni care urlau ca animalele, mergeau in patru labe, unu ragaie iar altul mai special se baseste (celalalt zice: "we have a winner here") parca nu prea mai ai incredere in ce va urma...
Mare mizerie acest film:
- decoruri de sufragerie de apartament cu pereti verzi
- costumatia scoasa de la apretat, curata, ceva era suspect
- imaginea parca din anii 70
- subiect: Tactu e omorat. Cine l-a omorat? Ala rau. Acum mergi si omoara-l si tu.
- engleza perfecta la sintetizator pe vremea aia.
- coreografia luptelor de tot rahatu. Parca stateau aia sa le taie gatu, dansau, te caci in cultura vikinga cu filmul asta.
- Multe urlete si dansuri in jurul focului. Zero emotie, zero intriga, zero, zero zero barat.
- primul raid mi s-a parut de o stupizenie maxima cum urcau aia pe palisadele alea asa cu grija sa nu cada iar din interior aia atacau cu paie sa ii gadile la ????? cu ce rimeaza?
- totul a fost fals, fals FALS! Si cringe. Bleah!
Am pierdut vremea. Era bun daca era lansat inainte de anul 2000,cred ca prindea bine.
Mai sunt filme de genul asta,dar stau cuminti in banca lor,nu se cer la cinema :)
Alexander Skarsgård, Nicole Kidman, Ethan Hawke, Anya-Taylor-Joy, Willem Dafoe și Björk animă un blockbuster de autor, o legendă scandinavă medievală, culeasă și adaptată de regizorul Robert Eggers împreună cu scriitorul islandez Sjón Sigurdsson.
Nu se știe exact unde și când a apărut legenda lui Amleth. Cert e că a tot traversat Marea Nordului, ajungând până în spațiul britanic. Și apoi global. Iar dacă legenda lui Amleth nu aduce fonetic a Hamlet, atunci cu siguranță putem recunoaște povestea. „Te voi răzbuna, tată! Te voi salva, mamă! Te voi omorî, Fjölnir!” își repetă puberul prinț Amleth în timp ce vâslește pe o mare învolburată părăsindu-și subit copilăria după ce tatăl său, regele Aurvandil (Ethan Hawke), a fost asasinat mișelește de unchiul Fjölnir (Claes Bang), care i-a preluat tronul și regina.
Un lucru e clar: nu avem parte de monoloage și de introspecția filosofică a lui Shakespeare, ci de un blockbuster cu vikingi de 90 de milioane de dolari, o epopee despre aceeași luptă bestială cu destinul. „A fi sau a nu fi” , aceasta e întrebarea care rămâne. Și nu numai că „The Northman” e un spectacol vizual demn de cinema, dar merită ascultat la un sistem Dolby Atmos. Fiindcă sound design-ul și coloana sonoră din acest film nu merită nici ele mai puțin.
Poate că vikingii lui Eggers nu sunt la fel de memorabili ca spartanii sau la fel de forțoși ca matahalele din Game of Thrones, dar sunt de departe cei mai autentici și mai înfricoșători păgâni. Și deci cei mai credibili barbari. În ritualuri animiste delirante și halucinogene ies la suprafață demonii arhetipali ai omenirii. Omul urs, omul lup sau omul șoim. Și, în primul rând, omul-spirit. Omul imaterial, întruchipare cataclismică a destinului. Și să nu uităm cât de activă vulcanic e Islanda, unde are loc acțiunea.
În copilărie, Amleth participă împreună cu tatăl său la un ciudat rit de trecere, o beție abracadabrantă, dar esențială: testul fricii. Ghidați de nebunul curții, Heimir The Fool (Willem Dafoe), tatăl își învață fiul să își exorcizeze toți demonii. De ce îi e frică micuțului Amleth să își asume viața, maturitatea, bărbăția, forța și regatul? Din vintrele tatălui parcă iese un copac al vieții, ca un plămân înfrunzit, translucid, scăldat în cine știe ce apă primordială, care poartă de la o ramură la alta rând pe rând toate generațiile. Iar când cerul se despică într-o lumină demnă și locuibilă, avem parte de cea mai memorabilă apariție a vreunei walkirii călare către Valhalla. Probabil fiindcă îi vedem aparatul dentar al acestei walkirii, un accesoriu atât de bine camuflat în ținuta ei extravagantă încât nu mai înțelegem nici noi pe ce lume suntem.
Așadar, dacă revizităm cu adevărat culturile barbare ale trecutului, nu le putem vedea prea poleite. Da, vorbesc în engleză că e un film de Hollywood, dar personajele strecoară și cuvinte (foarte bine pronunțate, de altfel) în limba nordică veche, ca să nu uităm totuși, dincolo de acțiune și de desfătări audiovizuale, unde ne aflăm.
Debutul lui Eggers, „The VVitch / Vrăjitoarea” e unul dintre cele mai bune filme horror ale secolului XXI fiindcă ne teleportează ca într-un muzeu în gospodăria unei familii creștine din Noua Anglie a secolului al XVI-lea și ne lasă să îi studiem cu adevărat pe acești oameni cu frica lui Dumnezeu și ai naibii de speriați. Iar dacă vedem acest film după „The Northman”, putem înțelege mai bine utilitatea istorică a creștinismului, această religie evident luată în derâdere de către mândrii vikingi. Literalmente, creștinismul ne-a mai calmat puțin. Nu de tot, fiindcă și în lumea credințelor și superstițiilor medievale, copiii tăi sunt posedați, nu bolnavi. Posedați de o vrăjitoare din pădure. Dar măcar nu mai fac pe urșii și se sfâșie între ei printre vulcani.
Firavul copil androgin Amleth (Alexander Skarsgård) crește într-o brută, o mașinărie de ucis care mușcă și scuipă bucăți din adversari țipând apoi ca lupii către zei, după ce performează un ritual pe lângă care haka pare lacul lebedelor. Iar Eggers exploatează imaginarul bogat al acestei mitologii și îl redă fără vreo reținere.
O așezare din Rusia de azi e complet masacrată de acești luptători luați ca sclavi și puși să vâneze alți sclavi. Și cu bestia de Amleth în frunte, nu mai e doar o ambuscadă feroce, cât o etalare a mușchilor și a corzilor vocale. Pentru noi, cel puțin, e mai intimidant zbieratul cavernos și animalic decât vărsarea propriu-zisă de sânge. După asediu, sclavii aceștia păstrează câțiva posibili luptători mai pricăjiți și niște femei pentru treburile gospodărești. Și pe vrăjitoarea pădurii de mesteceni, Olga (Anya Taylor-Joy). Regele Fjölnir nu dorește ca ea să își murdărească mâinile. Deci nu va fi închisă laolaltă cu familia ei și cu tot satul și arsă de vie.
Însă ce contează mai mult pentru Amleth este că sclavii vor fi livrați lui Fjölnir, regele care s-a restras pe o insulă împreună cu regina și cu nou întemeiata familie regală. Și, dacă Amleth reușește să treacă drept un sclav în continuare, va fi cu un pas mai aproape să își împlinească pasiunea față de unchiul său. Împlinire pentru care îi revine o sabie, dar nu orice sabie, ci sabia nopții. Noaptea, tăișul acestei lame invocă precis, dar imprevizibil parcă tot răul din lume. Însă după zorii zilei nu mai iese din teacă. Ziua, bestia se domesticește cu favorita regelui.
Mai există deci și altceva în afară de răzbunare. Dar atunci tot destinul lui Amleth, pe care acesta îl vede ca fiind numai despre răzbunare, e cam dat peste cap. Mai ales dacă nu mai știm, odată cu el, nici cine e Fjölnir și de ce trebuie să îl omoare. Nici cine e de fapt mama lui, regina Gudrún (Nicole Kidman) și de ce ar trebui să o salveze. Și nici măcar pe tatăl său, spiritul negru și zburător încarnat în șoimul răului, nu știe de ce trebuie să îl mai răzbune.
De la început mi-am dorit să mă las purtat de film, voiam să văd un film, altfel, voiam să uit de toate cele moderne și chiar mi-am dorit să aflu, de ce nu, cum au fost acele timpuri?Oare fragilul om modern care sunt ,ar rezista acelor vremuri?
NU.
Nu știu ce a vrut să transmită regizorul, nu știu filozofie, și să interpretez metaforele scenarico/regizoral/mistic,știu doar că este un film din acelea care îl vezi ,odată, și ajunge pentru că e măreț. Răzbunarea este un motiv normal abordat de filme, și se vor mai face pe acest subiect încă o mulțime de alte filme.Cam ce și-ar dori unii, un film despre bucătăria vikingă,sau eu știu,despre vreo bârfă de cort?
Normal că este violent,normal ce este negru/întunecat, normal că e sângeros, e cu vikingi. Să nu fie?
Ați văzut pe undeva vikingi roz, dar a văzut cineva vikingi?
În acest film vedeți vikingi,și nu roz bonbon, ci doar însângerați.
Aviz amatorilor,nu vă uitați la o copie CAM nu o sa va placă deloc,ori cinema ori măcar dvd. Pa!
- cum ne-a obisnuit si in celelalte 2 filme anterioare, omul ia drept inspiratie o povestire cu rezonanta istorica, sau o legenda, sau un mit - sau pe viitor un proverb ori chiar banc cine stie - se documenteaza temeinic asupra ei, o pune in scena deosebit de imaginativ, iar produsul finit e (pana acum de fiecare data) visceral! (in cazul de fata se poate lansa o discutie legata de cat de mult i s-a dat mână liberă lui Robert Eggers si cat de mult a intervenit studioul)
- Hamlet - Amleth, iar motivul complexității răzbunării și cum te poate distruge, tema sorții, destinului, a brutalitații animalice si mâniei, au fost prezentate laudabil zic eu
- dar unde mi se pare că se afundă filmul e structura povestii relativ simplistă. formula bine-cunoscuta a razbunarii a fost folosita si răsfolosita de-a lungul cinematografiei, apelând la tragedie si la figura răului pe care il vrem distrus cu orice preț. or aici mi se pare că nu se deosebeste cu nimic față de restul, nici macar plot twistul aruncat in scenă nu-i aduce mari foloase.
- cu toate acestea, am vrut in continuare sa il vad triumfator pe erou in batalia plina de vervă care sa incheie conturile, la care s-a ajuns prin loialitatea lui Eggers față de o gandire pură de secol al X-lea, când țelurile sortite se plasau mai presus decat orice alta valoare a individului (un alt aspect de apreciat)
Nu este recomandat vizionarii la nici o varsta.