Părerea criticului
De văzut pentru un rol remarcabil al lui Anthony Hopkins, dar pentru mai nimic altceva. The Rite/Ritualul se anunţa a fi un fel de Exorcistul realist, mare tam-tam făcându-se că această producţie semnată Mikael Håfström se bazează pe experienţele unuia dintre cei mai mari specialişti în exorcism ai Vaticanului. Nu ne dăm seama dacă aşa-zisul realism e problema, doar că Ritualul ezită prea mult la graniţa dintre horror şi dramă cu subiect incomod ca să te mai convingă...
Colin O'Donoghue, actorul principal aflat la debut, este evident strivit de prestanţa mult mai titratului său partener, Anthony Hopkins. Ca de obicei, actorul din Ţara Galilor îşi interpretează perfect partitura, dar surprinde totuşi apariţia sa în acest film care nu prea se hotărăşte ce vrea să fie: insuficient de înspăimântător pentru a fi horror, Ritualul nu poate fi considerat dramă realistă decât de un cinefil pus pe şotii.
Pentru amatorii de sperieturi, Ritualul oferă câţiva fiori, dar, dacă nu te pasionează genul şi ai bifat câteva din titlurile obligatorii (gen Exorcistul din 1973), premiera de vineri nu face altceva decât să te pună la curent cu ce mai e nou în materie de machiaje. Sunt prea multe ezitări şi false probleme ridicate în cele 110 minute ca să poţi rămâne în priză, iar sfârşitul e mult prea puţin original ca să nu-l vezi venind de departe.
Colin O'Donoghue, actorul principal aflat la debut, este evident strivit de prestanţa mult mai titratului său partener, Anthony Hopkins. Ca de obicei, actorul din Ţara Galilor îşi interpretează perfect partitura, dar surprinde totuşi apariţia sa în acest film care nu prea se hotărăşte ce vrea să fie: insuficient de înspăimântător pentru a fi horror, Ritualul nu poate fi considerat dramă realistă decât de un cinefil pus pe şotii.
Pentru amatorii de sperieturi, Ritualul oferă câţiva fiori, dar, dacă nu te pasionează genul şi ai bifat câteva din titlurile obligatorii (gen Exorcistul din 1973), premiera de vineri nu face altceva decât să te pună la curent cu ce mai e nou în materie de machiaje. Sunt prea multe ezitări şi false probleme ridicate în cele 110 minute ca să poţi rămâne în priză, iar sfârşitul e mult prea puţin original ca să nu-l vezi venind de departe.