Părerea criticului
Mamica de ocazie pare un film scris in bucataria familiei W. Bush. Neveste perfecte pare un film scris in dormitorul familiei J. Kerry.

Neveste perfecte (regia: Frank Oz) este povestea unor cupluri deja-gasite, dar care se (re)descopera in „societatea perfecta” din Stepford, Connecticut. Jo (Nicole Kidman) & Walter (Matthew Broderick) se retrag acolo dupa ce ea isi pierde slujba cool de TV-moderatoare a unui „reality show”-kamikaze.

Filmul este un remake al peliculei omonime din 1975; 30 de ani mai tirziu, sarja anti-Bush e la ordinea zilei: „paradisul” promis este distopic, pentru ca fundamentalist-republican, barbatii conduc brutal din cluburile lor exclusiviste, iar femeile sunt roboti de bucatarie & dormitor…

Desi in film joaca nume mari (Glenn Close, Christopher Walken), iar Kidman & Bette Midler fac un „cuplu” de detective amatoare destul de haios (pana la un punct), Neveste perfecte este minat de o regie greoaie si fara gratie, de un gust suspect pentru imagini „vizionare” ce vor sa epateze (nu sunt decat dezagreabile) si, una peste alta, de o „ironie” la fel de subtila ca un cutit de bucatarie in mana doctorului Ciomu.

O combinatie de Michael Moore si Terry Gilliam, care te face sa te gandesti, nostalgic, la ce-ar fi putut face un Billy Wilder dintr-un subiect ca acesta... Frank Oz a facut un ghiveci indigest.