Prima parte a unei trilogii ce era foarte aproape sa nu fie terminata, (nu s-a stiut nici daca partea a doua va fi dusa pana la final, parte ce era deja inceputa), din cauza esecului catastrofal suferit la box office a acestui film. Inca de la inceput, pentru cine a mai luat contact cu creatiile recente ale regizorului Kar Wai Wong, filmul este atipic. Se observa cu usurinta ca, la ora realizarii acestei prime parti, stilul regizoral al lui Kar Wong nu era inca definit, regizorul fiind inca in cautarea amprentei pe care ulterior si-a pus-o pe mai toate creatiile lui si care ne este atat de usor de recunoscut noua privitorilor.
Asadar, fara stralucirile specifice stilului regizoral, fara culoarea incantatoare ce defineste regia acestui magician al imaginii, filmul este de o obscuritate deprimanta. La tot acest tablou trist se mai adauga si permanenta ploaie.
Realizat intro forma sferica, rotunda, filmul este un cerc inchis din toate punctele de vedere. Se porneste de la o cautare de sine si se termina in izolare totala. Toate personajele trec prin aceasta forma ciclica, si destinele tind sa se inchida sub privirile frustrate ale privitorilor, la fel ca o epopee eodipiana.
Pana si cercul personajelor e perfect inchis; 2 prieteni in cautarea vietii si a destinului, 2 tinere incercand sa isi pastreze dragostea gasita atat de greu si cu atatea sacrificii, 2 mame ce nu isi asuma conditia de mama. Totul e perfect.
Per total, povestea nu este una captivanta pentru un public european sau mai bine zis non-asiatic. Este destul de greu de inteles ca si mentalitate si prea intunecat pentru "drama de dragoste" pe care o reda. Este o dragoste ce nici in principiu nu porneste de la nuante de speranta si bucurie si se termina la fel cum incepe.
Un film de autor, nerecomandat pentru destindere, nerecomandat pentru actiune, nerecomandat pentru joc actoricesc, recomandat doar pentru un stil regizoral exotic, inaccesibil altfel noua. Un 6,28!
Ps. interesant este ca se sugereaza deja ultima parte a trilogiei prin acea mica "scapare" aparenta in scena in care se ofera cheia camerei de hotel. E vorba de camera 206. Ulterior vedem ca aceasta cheie deschide camera 204... De aici sugestia titlului ultimei parti a trilogiei 2046.
la fel si personajul Su Li Zhen apare si in a doua parte a trilogiei, In the Mood for Love, si este chiar interpretat de aceeasi actrita, dar, nu ni se da niciun indiciu cum ca acest lucru are vreo semnificatie ascunsa.
cosmin_kedii
pe 28 Aprilie 2013 08:20
unul dintre cele mai bune filme ale lui Wong Kar Wai, sublimi actori, extraordinară muzică , o poveste captivantă, o capodoperă.
Asadar, fara stralucirile specifice stilului regizoral, fara culoarea incantatoare ce defineste regia acestui magician al imaginii, filmul este de o obscuritate deprimanta. La tot acest tablou trist se mai adauga si permanenta ploaie.
Realizat intro forma sferica, rotunda, filmul este un cerc inchis din toate punctele de vedere. Se porneste de la o cautare de sine si se termina in izolare totala. Toate personajele trec prin aceasta forma ciclica, si destinele tind sa se inchida sub privirile frustrate ale privitorilor, la fel ca o epopee eodipiana.
Pana si cercul personajelor e perfect inchis; 2 prieteni in cautarea vietii si a destinului, 2 tinere incercand sa isi pastreze dragostea gasita atat de greu si cu atatea sacrificii, 2 mame ce nu isi asuma conditia de mama. Totul e perfect.
Per total, povestea nu este una captivanta pentru un public european sau mai bine zis non-asiatic. Este destul de greu de inteles ca si mentalitate si prea intunecat pentru "drama de dragoste" pe care o reda. Este o dragoste ce nici in principiu nu porneste de la nuante de speranta si bucurie si se termina la fel cum incepe.
Un film de autor, nerecomandat pentru destindere, nerecomandat pentru actiune, nerecomandat pentru joc actoricesc, recomandat doar pentru un stil regizoral exotic, inaccesibil altfel noua. Un 6,28!
Ps. interesant este ca se sugereaza deja ultima parte a trilogiei prin acea mica "scapare" aparenta in scena in care se ofera cheia camerei de hotel. E vorba de camera 206. Ulterior vedem ca aceasta cheie deschide camera 204... De aici sugestia titlului ultimei parti a trilogiei 2046.
la fel si personajul Su Li Zhen apare si in a doua parte a trilogiei, In the Mood for Love, si este chiar interpretat de aceeasi actrita, dar, nu ni se da niciun indiciu cum ca acest lucru are vreo semnificatie ascunsa.