Sinopsis
O extrem de puternica si revigoranta poveste, amplasata in Louisiana rurala la inceputul anilor ’30, despre o familie de fermieri de culoare care lupta impotriva rasismului.
Regizorul Martin Ritt – care a figurat pe faimoasa lista neagra in anii ’50 in urma asocierii sale cu Partidul Comunist – s-a specializat in drame sudiste realisto-intimiste (Norma Rae, Hud) iar Sounder este, cu siguranta, una dintre cele mai bune opere ale sale. Blues-ul eteric al lui Taj Mahal se combina cu imaginea vibranta a lui John A. Alonzo pentru a crea un sentiment aproape palpabil al atmosferei si geografiei. In ciuda neincetatelor prejudecati si a arogantei majoritatii albilor, solidaritatea familiei in fata obstacolelor intimidante – saracie, rasism, injustitie – confera filmului un miez umanistic si optimist. Mesajul ca suportul familial, educatia si prietenia inter-rasiala pot oferi mijloace prin care sa scapi de opresiune. A atins un nerv sensibil la publicul anilor ’70. Trei interpretari excelente infuzeaza filmul cu sentiment si credibilitate: Cicely Tyson, mama- stalp al familiei, Paul Winfield, tatal ajuns in inchisoare si Kevin Hook, fiul mai mare care este incurajat sa viseze la depasirea conditiei.
Comentariul social al lui Ritt e evident, dar niciodata strident. Afro-americanii sunt victime ale segregatiei, fortati sa presteze doar munci necalificate, neputinciosi in fata prospectului unei vieti in saracie. Barbatii albi aflati la putere isi apara cu orice pret status quo-ul si sunt, de cele mai multe ori, habotnici si cruzi. In ciuda tuturor acestora, familia nevoiasa din Sounder nu-si pierde niciodata speranta.
Regizorul Martin Ritt – care a figurat pe faimoasa lista neagra in anii ’50 in urma asocierii sale cu Partidul Comunist – s-a specializat in drame sudiste realisto-intimiste (Norma Rae, Hud) iar Sounder este, cu siguranta, una dintre cele mai bune opere ale sale. Blues-ul eteric al lui Taj Mahal se combina cu imaginea vibranta a lui John A. Alonzo pentru a crea un sentiment aproape palpabil al atmosferei si geografiei. In ciuda neincetatelor prejudecati si a arogantei majoritatii albilor, solidaritatea familiei in fata obstacolelor intimidante – saracie, rasism, injustitie – confera filmului un miez umanistic si optimist. Mesajul ca suportul familial, educatia si prietenia inter-rasiala pot oferi mijloace prin care sa scapi de opresiune. A atins un nerv sensibil la publicul anilor ’70. Trei interpretari excelente infuzeaza filmul cu sentiment si credibilitate: Cicely Tyson, mama- stalp al familiei, Paul Winfield, tatal ajuns in inchisoare si Kevin Hook, fiul mai mare care este incurajat sa viseze la depasirea conditiei.
Comentariul social al lui Ritt e evident, dar niciodata strident. Afro-americanii sunt victime ale segregatiei, fortati sa presteze doar munci necalificate, neputinciosi in fata prospectului unei vieti in saracie. Barbatii albi aflati la putere isi apara cu orice pret status quo-ul si sunt, de cele mai multe ori, habotnici si cruzi. In ciuda tuturor acestora, familia nevoiasa din Sounder nu-si pierde niciodata speranta.