Comentarii Comentează
  • cosmin742000
    pe 20 Decembrie 2014 10:02
    O alta capodopera a regizorului Julio Medem , un film plin de simboluri.Ca si in celelelate filme ale sale Medem incepe cu o poveste cam incoerenta , pentru ca odata cu vizionarea sa ma atraga total.
  • bitter_moon
    pe 13 Decembrie 2014 13:14
    „Nemurirea în timp trebuie căutată în deșeu, în excrement și nicăieri în altă parte… Și fiindcă cea mai înaltă misiune a omului pe pământ este aceea de a spiritualiza totul, excrementul este, în mod deosebit, elementul care are cel mai mult nevoie de așa ceva.”
    Salvador Dali - Jurnalul unui geniu

    Am pornit de la acest citat găsind o similitudine ȋntre logica după care marele pictor și-a construit opera și cea a lui Julio Medem, care cu același curaj specific suprarealismului creează un film care pe mine m-a cucerit total de la primele cadre. Chiar și ȋn lipsa monologului personajului principal care face introducerea ȋn subiect, imaginile ar fi fost preambulul perfect la tema asupra căreia regizorul reflectează ȋntr-un mod pitoresc, pasional, plastic, intens cromatic, original…

    Cerul este prea sus, ȋngerii mor, existenţa este un mister impenetrabil, dar totuși spiritul este etern și impregnează fiecare particulă din Univers, iar bărbatul acesta care călătorește singur ȋntr-un decor bucolic ȋi simte forţa ȋntr-un gândac care ȋn ciuda dimensiunilor lui reduse, are puterea de a schimba gustul vinului produs ȋn acea zonă agricolă din mirifica Spanie.

    Este un individ neobișnuit, cu o personalitate puternică, interesantă, o prezenţă magnetică ce ȋn scurt timp reușește să polarizeze ȋntreaga atenţie a comunităţii, inclusiv a două femei fermecătoare și dezirabile, fiecare ȋn felul său.

    Faptul că personajul are o imaginaţie debordantă, morbidă, care i-a determinat pe psihiatri să ȋl diagnosticheze ca suferind de dedublarea personalităţii ȋl face pe acesta să oscileze ȋntre cele două femei, fiecare dintre cele două euri ale sale ȋmpingându-l cu forţa ȋntr-o anumită direcţie, ca imediat să fie tras ȋn direcţia opusă de celălalt.

    De fapt, filmul este un studiu de ȋnaltă artă asupra naturii umane preponderent păcătoase, aflată ȋn conflict cu latura sacră ce zace ȋn fiecare dintre noi, iar alegerea pe care o face bărbatul ȋn final relevă că procesul de „vindecare” s-a ȋncheiat cu succes. Ȋn definitiv a făcut cea mai bună alegere cu putinţă, pe care ar face-o orice mascul sănătos, cu instinct de conservare și cu dorinţa de viaţă intensă, după care acţionează majoritatea indivizilor zilelor noastre.
  • wildinthecountry
    pe 10 Decembrie 2014 00:47
    "Moartea nu inseamna nimic, dar daca-ai fi complet mort nu m-ai auzi..
    Deci esti aici , Angel, in mijlocul celui mai mare si mai necunoscut ocean ce ti-l poti imagina .Existenta e insotita de un inevitabil sunet de fundal numit suferinta, pe care-l putem ingropa doar pe jumatate.Dar nu dispera..Traiesti in singura lumina cunoscuta in univers.O micuta insula care iti este la nivelul ochilor,dar ciuruita cu gauri de mister..."
    Cat de poetic poate fi Julio Medem in filmele sale...
    Dupa vizionarea acestei pelicule sunt de parere ce aceasta este capodopera sa, un film profund, psihologic, spiritual, incarcat de simbolism la tot pasul.
    Filmul vorbeste despre un OM cautand un balans, un echilibru intre sinele interior si realitatea exterioara....
    De la primele cadre ale acestuia iti dai seama ca urmeaza sa experimentezi ceva deosebit.
    Tierra incepe cu o calatorie hipnotica prin spatiu in timp ce camera coboara spre pamant , observandu-se o zona agricola si apoi se focuseaza asupra unui calator singuratic pe nume Angel, protagonistul ,o persoana complexa, care la prima vedere nu pare a fi de pe acest Pamant...Vocea interna a lui Angel, ingerul subconstientului sau, crede ca a fost trimis pe planeta cu o misiune divina...Este jumatate om-jumatate inger, jumatate viu-jumatate mort...
    Angel (care sufera practic de tulburare bipolara de personalitate) oscileaza intre 2 femei speciale:una este blonda, melancolica, suava, dulcea Angela, sotie neglijata ,alta este roscata Miri, senzuala, o bomba sexuala gata sa explodeze.Pe masura ce Angel este sedus de Miri, ingerul lui omniprezent este atras de caldura si spiritualitatea Angelei....Alegerea unei iubite dintre cele 2 femei reflecta tulburarea sa de personalitate, reala sau imaginara. Inevitabil o alegere intre cele 2 frumuseti feminine va distruge irevocabil o parte din el...
    Cromatica, simbolistica filmului, peisajele, actingul deosebit, fac din acesta un film de neuitat prea curand..
    In concluzie Tierra este o calatorie uimitoare in lumea stranie a comportamentului uman si vi-l recomand din toata inima.