Daca cunoasteti personajele mitologice scandinave, (trolii asa cum ii numim noi astazi, din tomurile de povesti si legende populare norvegiene culese de Asbjornsen si Moe, unde trolii sunt mai mult sau mai putin aidoma oamenilor, la fel imbracati si organizati in familii traditionale, poate doar putin mai morocanosi si cu siguranta mult mai hidosi), e timpul sa uitati aceste imagini. Trolii adevarati, pentru ca da, ei exista, sunt niste creaturi salbatice, fiare ale muntilor si padurilor, giganti ce sunt tinuti ascunsi in rezervatii special gandite de catre autoritati. Exact asa cum sunt ei imortalizati in picturile cu inspiratii de basm, sau cine stie, poate chiar asa cum i-a vazut in realitate Kittelsen. Nicidecum in maniera in care gresit ne-a creat impresia Henrik Ibsen, probabil in colaborare cu aparatul de dezinformare al cabinetului regal, (organism desprins mai mult ca sigur din polita secreta a lui Carol Ioan al III lea), atunci cand a scris si pus in scena una din cele mai influente opere literare din intreaga literatura norvegiana: Peer Gynt. Ba ca sa isi garanteze atingerea scopului diversionist, Henrik l-a contractat si pe compozitorul Edvard Grieg pentru a-i compune o orchestratie ce sa dea credibilitate falselor sale imaginatiuni. Asa s-a nascut una din cele mai bantuitoare si fantastice bucati muzicale ce sunt menite sa acompanieze o poveste in mintea oricui: In the Hall of the Mountain King, extras ce ulterior a devenit compozitie de sine statatoare, redenumita Suita numarul 1 din opera Peer Gynt. https://www.youtube.com/watch?v=PC7-29kM0SA
Filmul despre troli e cam dezlanat. Inceputul intrigant nu se developeaza precum speam ca o va face. Plus ca influentele din multiple surse sunt deja desuet. De la modul in care se filmeaza cu acea patina handheld camera, desi in deschidere parea o idee buna, ulterior dovedindu-se tot atat de nefericita ca si in cazul lui Cloverfield (2008), pana la constructia momentelor subiectului, totul tradeaza doar copy-paste. Pozitiv ramane detaliul ca aici ni se ingaduie cateva prim planuri generoase cu aratarile pe care, vazand metoda de filmare aleasa, marturisesc ca nu speram sa le mai vad, asa cum nu le-am vazut nici in filmul amintit putin mai sus si nici in The Blair Witch Project (1999); doar ca acoo e cu totul alta mancare de peste. Unda mai pui ca majoritatea partilor importante din naratiunea Vanatorului de Troli raman suspendate in speranta unei viitoare continuari sau poate pentru cei ce au imaginatia mult peste limitele inspirationale ale regizorului.
Andre Ovredal, caci el este regizorul dar si scenaristul aceleiasi cauze, mi-a creat de multe ori senzatia ca a filmat la intamplare cadre in natura, intr-un pur stil peisagistic, iar apoi a atribuit anomaliilor intalnite cum a fost exemplul copacacului doborat la pamant sau a unor mormane aleatorii de pietre, intelesuri in povestea sa. E si asta o strategie de abordare a unui proiect. Important e, in ciuda faptului ca improvizatia il tradeaza in mai toate scenele de acest fel, ca aceste bucati, in marea lor majoritate, se omogenizeaza cu linia narativa centrala. Momentul in care Hans, (Otto Jespersen) scoate din buzunar foaia acrilica transparenta unde erau schitate toate formatiunile pietroase din zona si le compara cu realitatea, e printre cele mai bune din film, atat ca gaselnita scenaristica cat si ca exemplificare inteligenta a muncii unui vanator de troli; singurul vanator de fapt.
Despre tehnica, viziune sau stil e prea pretentios sa vorbim intr-o productie eminamente inspirata din alte surse. Ideea finala, cea cu care ramai in minte e ca totusi filmul, prin aerul rece scandinav, isi face datoria si reimprospateaza putin conservatorismul filmelor de iarna. Nu e nici horror, nu e nici "de Craciun", e ok asa cum se prezinta, dar era loc si de mult mai bine.
Concluzie: O placuta plimbare prin natura, destul de captivant ca film, dar o realizare ce nu are un stil propriu, cautand mereu sa imprumute, sa copieze. Sa nu va asteptati la un film de groaza; singurii fiori reci pe care ii veti simti vor fi cei datorati frigului prezent in toate cadrele filmate in exterior. E insa un film de aventuri, fantastic si care aduce pe tapet creaturi noi. Gata cu vampirii, gata cu zombii sau cu varcolacii, nici fantomele sau spiritele nu isi au locul aici; Doar trolii. Nota 7.02!
alex43497
pe 22 Mai 2015 11:03
porcaria asta are nota 7 pe imdb???m-am plictisit ca naiba, cica se transforma monstrul intr-o statuie de piatra.......
misterx2002
pe 20 Februarie 2012 23:14
interesant filmul,mi-a placut cum au regizat filmul...cu toate ca nu prea cred ca e bazat pe fapte reale.parerea mea
xerses
pe 30 Octombrie 2011 00:40
M-a surprins subiectul iar filmul mi s-a parut foarte bun.
Bayard
pe 18 August 2011 01:34
Filmul este unic, asta e clar din start :). Modul de filmare este in gen Cloverfield, insa la suspans nu se poate compara, in multe momente filmul este plictisitor, dar oricum, merita vazut..... cand o sa mai vedeti un film cu troli? :)) cu mentiuni despre mitologia scandinava etc etc.... Nu stiu ce buget a avut, nu are cum sa fie mare fiind norvegian, dar trolii arata bine... evident puteau sa fie vazuti mai de aproape, mai in detaliu, dar nu cred ca e nevoie, ce au bagat in film este arhisuficient :). Arata si destul din peisajul norvegian.... desi nu stiu daca am vazut vreodata soarele in tot filmul :))
gropitse
pe 29 Mai 2011 00:42
Avînd în vedere bugetul limitat, filmul arată foarte bine. Valoarea și percepția filmului este categoric divizată-n două: nordicii și restul lumii. E un fir de umor pe parcursul filmului pe care pot să-l observe doar cei înrădăcinați în cultura locală (spre ex. cele trei oi de pe pod) plus apar și doi comici norvegieni în film. Deci nu știu pe cît de horror pentru cunoscătorii de mitologie și cultură norvegiană. Actorii îmi par bine aleși, foarte credibili. M-a marcat scena din peșteră cînd își exterioriza frica cameramanul. E o călătorie captivantă departe de monștrii stereotipici (în sens atît de uzați).
FoxHound
pe 27 Aprilie 2011 00:48
O mare prostie !! Filmul se vrea a fi , filmat in timp real !! hahahaha !! Oricum e bine regizat, dar in niciun caz nu ma convinge, plus ca au fost atat de NEINSPIRATI ca sa nu zic prosti, sa aleaga si ei alte chipuri pt trolli, arata zici ca-s in Tom si Jerry :-/ DAR REPET F.bine regizat : la un momendat chiar m-a pacalit.
thonny2510
pe 08 Aprilie 2011 08:38
filmul se bazeaza pe ceva povesti sau legende locale si este foarte interesant ca este transpus in imagini, asa ceva ne-ar trebui si noua aici la romanica in loc de o frunza verde plagiata. interesant de vazut
Idle
pe 13 Februarie 2011 23:56
Așa se face o bună promovare a țării. Iată cum se creează în mintea privitorilor dorința de a vizita Norvegia. Bravo lor.
La noi pe când?
Katalin02
pe 07 Februarie 2011 20:58
Foarte tare filmul, ceva in genul Cloverfield si Rec dar cu o tema diferita si foarte interesanta, un film care chiar m-a captivat si m-a tinut lipit de scaun pe toata durata lui :D
Scenariu: 5/10
Coloană sonoră: 5/10
Dialog: 6/10
Final: 4/10
Rating Horror -2*
Poveste : 5/10
Regie/Actorie : 5/10
Rating per total ... 5 Așa și așa
Filmul despre troli e cam dezlanat. Inceputul intrigant nu se developeaza precum speam ca o va face. Plus ca influentele din multiple surse sunt deja desuet. De la modul in care se filmeaza cu acea patina handheld camera, desi in deschidere parea o idee buna, ulterior dovedindu-se tot atat de nefericita ca si in cazul lui Cloverfield (2008), pana la constructia momentelor subiectului, totul tradeaza doar copy-paste. Pozitiv ramane detaliul ca aici ni se ingaduie cateva prim planuri generoase cu aratarile pe care, vazand metoda de filmare aleasa, marturisesc ca nu speram sa le mai vad, asa cum nu le-am vazut nici in filmul amintit putin mai sus si nici in The Blair Witch Project (1999); doar ca acoo e cu totul alta mancare de peste. Unda mai pui ca majoritatea partilor importante din naratiunea Vanatorului de Troli raman suspendate in speranta unei viitoare continuari sau poate pentru cei ce au imaginatia mult peste limitele inspirationale ale regizorului.
Andre Ovredal, caci el este regizorul dar si scenaristul aceleiasi cauze, mi-a creat de multe ori senzatia ca a filmat la intamplare cadre in natura, intr-un pur stil peisagistic, iar apoi a atribuit anomaliilor intalnite cum a fost exemplul copacacului doborat la pamant sau a unor mormane aleatorii de pietre, intelesuri in povestea sa. E si asta o strategie de abordare a unui proiect. Important e, in ciuda faptului ca improvizatia il tradeaza in mai toate scenele de acest fel, ca aceste bucati, in marea lor majoritate, se omogenizeaza cu linia narativa centrala. Momentul in care Hans, (Otto Jespersen) scoate din buzunar foaia acrilica transparenta unde erau schitate toate formatiunile pietroase din zona si le compara cu realitatea, e printre cele mai bune din film, atat ca gaselnita scenaristica cat si ca exemplificare inteligenta a muncii unui vanator de troli; singurul vanator de fapt.
Despre tehnica, viziune sau stil e prea pretentios sa vorbim intr-o productie eminamente inspirata din alte surse. Ideea finala, cea cu care ramai in minte e ca totusi filmul, prin aerul rece scandinav, isi face datoria si reimprospateaza putin conservatorismul filmelor de iarna. Nu e nici horror, nu e nici "de Craciun", e ok asa cum se prezinta, dar era loc si de mult mai bine.
Concluzie: O placuta plimbare prin natura, destul de captivant ca film, dar o realizare ce nu are un stil propriu, cautand mereu sa imprumute, sa copieze. Sa nu va asteptati la un film de groaza; singurii fiori reci pe care ii veti simti vor fi cei datorati frigului prezent in toate cadrele filmate in exterior. E insa un film de aventuri, fantastic si care aduce pe tapet creaturi noi. Gata cu vampirii, gata cu zombii sau cu varcolacii, nici fantomele sau spiritele nu isi au locul aici; Doar trolii. Nota 7.02!
La noi pe când?