Părerea criticului
Ce vrea sa spuna titlul? Pai, vrea sa spuna ca "Troia" - filmul lui Wolfgang Petersen - e, de fapt, o troica: trei viteji-in-lupta (Ahile - Brad Pitt, Hector - Eric Bana, Paris - Orlando Bloom), trei paralei la pensie (Agamemnon - Brian Cox, Menelaus - Brendan Gleeson, Priamus - Peter O'Toole) si trei pupeze mitologice (Elena - Diane Kruger, Andromaca - Saffron Burrows, Briseis - Rose Byrne)... Cu aceste serii de trei, Petersen populeaza "peplumul" (film in costume antice) asa cum, in "Furtuna perfecta", popula oceanul cu valuri-valuri.

Chiar imi era dor de batranul peplum dupa ce Ridley Scott o cam daduse in bara cu "Gladiatorul" (prea multa sudoare, prea putin kitsch). "Troia" are ce-i trebuie: muschi, fustite, replici, lupte. Ma rog, regizorul, scenaristul (David Benioff, "A 25-a ora") & producatorii s-au scuzat, la Cannes, ca i-au scos pe zei din ecuatia lui Homer - sincer acuma, ar fi fost cam aiurea, in increngatura de nume & grade de rudenie din "Troia", sa mai trebuiasca sa tii minte si numele zeilor (grecii aveau cam multi).

Cu o lupta colo, un prim-plan de Brad dincolo, "Troia" da publicului ce-i al publicului, iar zeilor - papucii. Las' ca-i mai bine asa: unde-au disparut zeii, au aparut figurantii. Digitali - Petersen explica, tot la Cannes, ca astia sunt mai disciplinati & mai vioi. Or, daca e-adevarat ca digitalii sunt mai bun ca umanii, ma-ntreb cum ar fi aratat "Troia" daca, in locul lui Pitt, ar fi fost fantoma lui creata pe computer, Br@d sa zicem: ar fi jucat, oare, mai bine?

Caci Brad (nu cel din computer, ci cel de la Hollywood) e clar surclasat, aici, de Bana, Bloom & ceilalti... Poate l-au strans sandalele sau fustita - cert este ca Ahile al lui e tern. Cand trebuia sa fie etern. N-avuram noroc: ratara si "Troia" asta!