Sinopsis
Tsotsi = s. bãtãus, gangster, huligan
Actiunea filmului are loc în vastul cartier din Johannesburg, Soweto, unde supravietuirea este obiectivul principal. Tsotsi urmãreste sase zile din viata unui tânãr si nemilos sef de bandã care ajunge sã îngrijeascã un bebelus rãpit în mod accidental în timpul furtului unei masini.
Tsotsi este un portret îndrãznet si tulburãtor al unui tânãr furios care trãieste într-o stare de depravare urbanã. Lumea sa vibreazã de energia purã a muzicii Kwaito - ritmul modern al ghetoului care reflectã frãmântãrile lui interioare.
Filmul este un thriller psihologic în care protagonistul este constrâns sã se confrunte cu propria sa naturã brutalã si sã facã fatã consecintelor actiunilor sale. Filmul dezvãluie o perspectivã umanã atât a victimelor infractiunilor violente cât si a celor care le comit si este, în ultimã instantã, o poveste a sperantei si triumfului dragostei în pofida furiei.
„Tsotsi” înseamnã „bãtãus” sau „gangster” în limbajul de stradã al cartierelor si ghetourilor din Africa de Sud. „Kwaito” este rãspunsul Africii de Sud la Hip Hop-ul american.
Sinopsis
Într-un cartier rãu-famat de la marginea orasului Johannesburg, din Africa de Sud, tânãrul de 19 ani Tsotsi (Presley Chweneyagae) si-a reprimat toate amintirile despre trecutul sãu, inclusiv numele sãu adevãrat: „Tsotsi” înseamnã pur si simplu „bãtãus” sau „gangster” în limbajul strãzii din ghetou.
Orfan de la o vârstã foarte fragedã si obligat sã se lupte singur cu viata pânã a devenit adult, Tsotsi a dus o viatã de extremã depravare socialã si psihologicã. Un sãlbatic, fãrã sã-i pese de sentimentele celorlalti, s-a protejat împotriva oricãror sentimente de compasiune. Condus doar de impuls si instinct, el este guvernat de frica pe care o stârneste altora. Fãrã nume, fãrã trecut sau planuri de viitor, el existã doar în prezentul plin de mânie. Tsotsi conduce o bandã de inadaptati sociali din care fac parte Boston, un profesor ratat (Mothusi Magano), Butcher, un asasin cu sânge rece (Zenzo Ngqobe) si Aap, un tip masiv si nu foarte inteligent (Kenneth Nkosi.)
Într-o noapte, în timpul unei seri în care a consumat alcool la un shebeen local (bar illegal), Tsotsi este provocat de Boston, beat si el, sã povesteascã ceva din trecutul sãu, sau cel putin sã îsi spunã numele. Însã Tsotsi nu dezvãluie nimic. Întrebãrile evocã amintiri dureroase, reprimate demult, si Tsotsi preferã sã le tinã îngropate. Boston însã continuã sã întrebe. Ceilalti membri ai bandei simt furia crescândã a lui Tsotsi si încearcã sã opreascã interogatoriul, însã Boston continuã sã preseze, sã sape, sã insiste. Brusc, Tsotsi sare la Boston si îl loveste cu pumnii în fatã. Violenta este scurtã însã extremã.
Tsotsi se întoarce si fuge în noapte. Fuge cât de repede poate, disperat sã scape de durerea imaginilor nedorite, trezite în mintea lui. Când se opreste din fugit descoperã cã a ajuns într-un cartier aglomerat din suburbii. Se prãbuseste sub un copac. Plouã torential. Pe o alee, o femeie încearcã sã deschidã poarta electronicã, însã telecomanda nu functioneazã. Tsotsi îsi scoate pistolul. Este o ocazie lejerã pentru un furt de masinã improvizat. Când fuge în BMW-ul argintiu al femeii, aude însã scâncetul unui copil. Pe bancheta din spate se aflã un copil de 3 luni. Tsotsi pierde controlul masinii si se izbeste de un stop la marginea unui drum pãrãsit. Masina nu mai poate fi folositã.
Apoi iese buimac din masinã. Copilul plânge. Tsotsi pleacã. Apoi se întoarce. Copilul se calmeazã putin când îl vede pe Tsotsi. Acest fapt îl nelinisteste. Ezitã. Îl dominã un sentiment neobisnuit: un alt impuls decât lupta purã pentru propria supravietuire. Brusc, ia copilul, îl pune într-o sacosã mare si se îndreaptã spre ghetou pe jos. Nu spune nimãnui despre copil. Îl ascunde de bandã. La început crede cã poate avea singur grijã de el. Îl tine acasã la el. îl hrãneste cu lapte condensat. Însã în curând îsi dã seama cã nu poate face fatã. Copilul plânge tot timpul, iar încercãrile de a-l hrãni esueazã lamentabil.
La fântâna comunitãtii, Tsotsi alege o tânãrã femeie care are un copil si o urmãreste în secret pânã la ea acasã. Intrã în casã si o obligã pe femeia speriatã sã alãpteze copilul „lui”, amenintând-o cu pistolul.
Tânãra mamã, Miriam (Terry Pheto), este doar cu câtiva ani mai în vârstã decât Tsotsi. Si-a pierdut recent sotul în urma unor ciocniri violente si trãieste singurã cu copilul sãu, câstigându-si existenta ca si croitoreasã. La început Miriam este foarte speriatã de Tsotsi. Însã treptat îsi asumã rolul dublu de mamã a copilului si mentor pentru tânãrul gangster desensibilizat. Pe mãsurã ce relatia lor progreseazã cu greu, Tsotsi este obligat sã se confrunte cu natura sa violentã si sã-si dezvãluie trecutul.
Actiunea filmului are loc în vastul cartier din Johannesburg, Soweto, unde supravietuirea este obiectivul principal. Tsotsi urmãreste sase zile din viata unui tânãr si nemilos sef de bandã care ajunge sã îngrijeascã un bebelus rãpit în mod accidental în timpul furtului unei masini.
Tsotsi este un portret îndrãznet si tulburãtor al unui tânãr furios care trãieste într-o stare de depravare urbanã. Lumea sa vibreazã de energia purã a muzicii Kwaito - ritmul modern al ghetoului care reflectã frãmântãrile lui interioare.
Filmul este un thriller psihologic în care protagonistul este constrâns sã se confrunte cu propria sa naturã brutalã si sã facã fatã consecintelor actiunilor sale. Filmul dezvãluie o perspectivã umanã atât a victimelor infractiunilor violente cât si a celor care le comit si este, în ultimã instantã, o poveste a sperantei si triumfului dragostei în pofida furiei.
„Tsotsi” înseamnã „bãtãus” sau „gangster” în limbajul de stradã al cartierelor si ghetourilor din Africa de Sud. „Kwaito” este rãspunsul Africii de Sud la Hip Hop-ul american.
Sinopsis
Într-un cartier rãu-famat de la marginea orasului Johannesburg, din Africa de Sud, tânãrul de 19 ani Tsotsi (Presley Chweneyagae) si-a reprimat toate amintirile despre trecutul sãu, inclusiv numele sãu adevãrat: „Tsotsi” înseamnã pur si simplu „bãtãus” sau „gangster” în limbajul strãzii din ghetou.
Orfan de la o vârstã foarte fragedã si obligat sã se lupte singur cu viata pânã a devenit adult, Tsotsi a dus o viatã de extremã depravare socialã si psihologicã. Un sãlbatic, fãrã sã-i pese de sentimentele celorlalti, s-a protejat împotriva oricãror sentimente de compasiune. Condus doar de impuls si instinct, el este guvernat de frica pe care o stârneste altora. Fãrã nume, fãrã trecut sau planuri de viitor, el existã doar în prezentul plin de mânie. Tsotsi conduce o bandã de inadaptati sociali din care fac parte Boston, un profesor ratat (Mothusi Magano), Butcher, un asasin cu sânge rece (Zenzo Ngqobe) si Aap, un tip masiv si nu foarte inteligent (Kenneth Nkosi.)
Într-o noapte, în timpul unei seri în care a consumat alcool la un shebeen local (bar illegal), Tsotsi este provocat de Boston, beat si el, sã povesteascã ceva din trecutul sãu, sau cel putin sã îsi spunã numele. Însã Tsotsi nu dezvãluie nimic. Întrebãrile evocã amintiri dureroase, reprimate demult, si Tsotsi preferã sã le tinã îngropate. Boston însã continuã sã întrebe. Ceilalti membri ai bandei simt furia crescândã a lui Tsotsi si încearcã sã opreascã interogatoriul, însã Boston continuã sã preseze, sã sape, sã insiste. Brusc, Tsotsi sare la Boston si îl loveste cu pumnii în fatã. Violenta este scurtã însã extremã.
Tsotsi se întoarce si fuge în noapte. Fuge cât de repede poate, disperat sã scape de durerea imaginilor nedorite, trezite în mintea lui. Când se opreste din fugit descoperã cã a ajuns într-un cartier aglomerat din suburbii. Se prãbuseste sub un copac. Plouã torential. Pe o alee, o femeie încearcã sã deschidã poarta electronicã, însã telecomanda nu functioneazã. Tsotsi îsi scoate pistolul. Este o ocazie lejerã pentru un furt de masinã improvizat. Când fuge în BMW-ul argintiu al femeii, aude însã scâncetul unui copil. Pe bancheta din spate se aflã un copil de 3 luni. Tsotsi pierde controlul masinii si se izbeste de un stop la marginea unui drum pãrãsit. Masina nu mai poate fi folositã.
Apoi iese buimac din masinã. Copilul plânge. Tsotsi pleacã. Apoi se întoarce. Copilul se calmeazã putin când îl vede pe Tsotsi. Acest fapt îl nelinisteste. Ezitã. Îl dominã un sentiment neobisnuit: un alt impuls decât lupta purã pentru propria supravietuire. Brusc, ia copilul, îl pune într-o sacosã mare si se îndreaptã spre ghetou pe jos. Nu spune nimãnui despre copil. Îl ascunde de bandã. La început crede cã poate avea singur grijã de el. Îl tine acasã la el. îl hrãneste cu lapte condensat. Însã în curând îsi dã seama cã nu poate face fatã. Copilul plânge tot timpul, iar încercãrile de a-l hrãni esueazã lamentabil.
La fântâna comunitãtii, Tsotsi alege o tânãrã femeie care are un copil si o urmãreste în secret pânã la ea acasã. Intrã în casã si o obligã pe femeia speriatã sã alãpteze copilul „lui”, amenintând-o cu pistolul.
Tânãra mamã, Miriam (Terry Pheto), este doar cu câtiva ani mai în vârstã decât Tsotsi. Si-a pierdut recent sotul în urma unor ciocniri violente si trãieste singurã cu copilul sãu, câstigându-si existenta ca si croitoreasã. La început Miriam este foarte speriatã de Tsotsi. Însã treptat îsi asumã rolul dublu de mamã a copilului si mentor pentru tânãrul gangster desensibilizat. Pe mãsurã ce relatia lor progreseazã cu greu, Tsotsi este obligat sã se confrunte cu natura sa violentã si sã-si dezvãluie trecutul.