Părerea criticului
Dispariţia unui bărbat, muzician renumit, este investigată în filmul Urma de către poliţistul Mihnea Nicoară (Teodor Corban) chemat de familie, însă - pe măsură ce ancheta avansează - creşte şi enigma. Dispărutul este prezentat în flashback-uri; în sine o figură enigmatică, Anton este un bărbat solitar, cu o meserie creativă, cu un temperament instabil şi, cel mai probabil, cu o boală incurabilă. A murit sau este în viaţă? Unde se află Anton?
Regizorul reuşeşte să ţină spectatorul în suspans, conducând cu bine partea de investigație polițienească, deşi informaţia care explică o parte a dispariţiei lui Anton apare repede în film: bărbatul este bolnav în fază terminală şi caută, de aceea, să-şi pună ordine în viaţă. Apare o galerie de personaje cu care s-a intersectat Anton: sora (Irina Rădulescu) şi cumnatul (Lucian Ifrim), iubita (Mădălina Diana Ghenea), colegii de orchestră, un prieten traficant de droguri (István Téglás), un alt prieten trădat în trecut (Dragoş Bucur). Deşi niciunul nu oferă o pistă sigură, fiecare aduce spectatorului un flashback care construieşte imaginea lui Anton, văzut numai la timpul trecut. Poliţistul Mihnea Nicoară (Teodor Corban) va încerca să dezlege enigma dispariţiei lui Anton, investigând aceste personaje, care spun jumătăţi de adevăr.