Sinopsis
Razboiul civil izbucneste in Uzbekistan si o echipa de reporteri isi pun vietile in pericol incercand sa acopere evenimentul.

Ar putea fi stirea de luna viitoare - sau de saptamana care urmeaza. Razboiul civil a izbucnit in Uzbekistan, fostul stat al Uniunii Sovietice. Pe de o parte avem un guvern brutal si represiv, pe de alta, o miscare islamista sprijinita de Al Qaeda si talibani. Statele Unite incep sa pompeze ajutor militar si aerian pentru guvern. Teribilul realism al decorului ne trimite un imediat semnal ca noua productie NBC War Stories e un film TV superior.

Cu toate acestea, filmul reuseste sa ramana un surprizator, tulburator, extraordinar portret al corespondentilor de razboi in era post - Daniel Pearl. Principalii jucatori ne sunt introdusi repede, impreuna cu mecanismele lor vitale de aparare. Gayle, un ziarist al unei reviste lunare, se foloseste de sex pentru confort, fara sa tina seama pe cine raneste in acest scop. Cand il intalnim prima data pe Ian, un reporter TV, il vedem indesandu-si o soseta in zona pelviana, si ne face impresia unui macho afectat si arogant. Ben, un reporter de stiri (Jeff Goldblum, a carui energie nervoasa functioneaza perfect aici) e inca bantuit de cosmaruri cu fostul sau partener - un fotograf care a fost facut bucati dupa ce a calcat pe o mina - si sageteaza oamenii cu un sarcasm acerb. In aceasta gasca vine Nora, inlocuitoarea fotografului, o fata ambitioasa dar cu obsesii experimentale (debutanta Lake Bell, absolut magnifica). Povestea se concentreaza pe Ben si Nora, evitand toate cliseele facile despre relatia veteran-incepator. Chiar in prima zi de lucru, Norei ii este zguduita naivitatea atunci cand e cat pe ce sa fie violata de militari. Iar Ben, care se inchipuie un izvor de intelepciune, se dovedeste a fi mult mai putin inteligent decat isi imagineaza.

Numai sinopsisul actiunii e captivant in sine. Fotografiile artistice si neprofesioniste ale Norei sfarsesc prin a revela un background sinistru care devine stirea zilei si declanseaza o cautare frenetica a adevarului. Filmul se transforma intr-un thriller complex, pigmentat de despartiri, rapiri si tradari. Insa War Stories izbandeste la un nivel mult mai ambitios, captand sarcina aproape imposibila a reporterilor, ilustrand nevoia lor de a-si minimaliza sentimentele de oroare si furie si chiar umanitatea pentru a reusi sa-si faca slujba. Mai mult, capteaza umorul suprarealist asuns in acest iad. Dar, mai impresionant, are curajul sa critice guvernul SUA. Intr-o vreme cand extremistii de stanga nu fac distinctie intre Bush si Bin Laden, iar extremistii de dreapta pun in discutie patriotismul celor care refuza sa se implice in razboiul din Irak, War Stories risca, oferindu-ne o versiune mai nuantata si credibila a unei lupte in care trebuie sa luam partea celui mai mic dintre doua rele. Adevarata teroare a meseriei de corespondent de razboi inseamna revelatia ca simbolul press pe camioneta si agitarea unui permis de libera trecere nu inseamna nimic pentru oamenii care vad in civili tinte legitime. Dupa noile reguli ale razboiului, reporterii nu pot alege intotdeauna daca vor sau nu sa faca parte din istorie.