Fenomenul de Voce Electronica - FVE - este procesul prin care mortii, cu ajutorul sunetului si imaginii, pot sa comunice cu cei vii prin intermediul asa-numitului "zgomot alb" emis de dispozitivele electronice moderne.
Estimarile arata ca exista aproape sapte miliarde de dispozitive de inregistrare audio si video in locuinte din intreaga lume… si fiecare dintre acestea este un portal.
De doua decenii, o miscare derulata discret la nivel mondial a castigat tot mai multa amploare, recrutand un numar tot mai mare de persoane care cred in FVE si care au realizat ele insele inregistrari extraordinare ale comunicarii cu cei din lumea de dincolo. Aceste transmisiuni, inregistrate cu simple dispozitive electrocasnice, ne obliga sa punem sub semnul intrebarii notiuni elementare pe care le aveam despre viata si moarte. Ele par sa confirme ceea ce multi dintre noi indrazneau deja sa creada, si anume ca este posibil ca mortii sa comunice cu noi.
Tot ce trebuie sa facem este sa ascultam.
Acum, pentru prima data, acest fenomen din alta lume este plasat in centrul unui film artistic, un thriller paranormal —White Noise.
Pana la moartea subita a sotiei sale, survenita in conditii misterioase, arhitectul Jonathan Rivers (MICHAEL KEATON) se considera un om decent, rational, care nu ar fi acceptat in mod normal nici un fel de teorii despre comunicarea cu mortii. Acum insa, un strain pe nume Raymond Price (IAN McNEICE) a patruns in viata lui, pretinzand ca ar fi auzit-o pe sotia lui Jonathan, Anna (CHANDRA WEST), prin intermediul FVE. Impins de durere, dar si de o anume curiozitate, Jonathan se trezeste in scurta vreme influentat de spusele lui Raymond, validate de inregistrarile cu Anna, ca si de marturia lui Sarah Tate (DEBORAH KARA UNGER), care a reusit ea insasi sa se linisteasca si sa se impace cu ideea pierderii logodnicului ei, tot prin intermediul FVE. Jonathan ajunge sa creada ceea ce spune Raymond despre morti: “Eu ii aud, ii vad si ii pot inregistra.”
Apoi se intampla ceva de neimaginat: Jonathan insusi reuseste sa inregistreze vocea si imaginea Annei, care stabileste astfel contactul direct cu el. Mesajul Annei este ca Jonathan trebuie sa le salveze pe viitoarele victime ale psihopatului care a ucis-o cu brutalitate si pe ea. Mesajele sotiei moarte sunt insa neclare, adesea il provoaca sa le descifreze, iar Jonathan, tot mai obsedat de ideea de a reusi sa comunice cu Anna, scapa din vedere semnale care il avertizeaza asupra unui pericol iminent. Dupa cum spune Raymond despre sufletele care trec hotarul lumii de dincolo: “Nu ar putea fi toate bune.”
Ceea ce Jonathan spera sa fie adevarat este, de fapt, posibil. Cei dragi care nu mai sunt printre noi pot ajunge sa ne transmita mesajele lor… Dar, daca ei ajung pana la noi, cine… sau ce altceva mai poate veni o data cu ei?