Box Office: Challengers, premieră de $15 milioane în SUA; Buzz House: The Movie, lider în România cu încasări de 7,2 milioane de lei

Noul lungmetraj semnat de cineastul italian Luca Guadagnino este lider al box office-ului american din acest weekend, estimându-se încasări de $15 milioane. În România, Buzz House: The Movie conduce detașat cu încasări de peste $1,5 milioane (7,2 milioane de lei)

Descris de publicația The Hollywood Reporter drept sexy adult drama, filmul Challengers a avut premiera pe 26 aprilie atât în Statele Unite ale Americii, cât și în România și în 50 de alte țări. Acesta a dominat box office-ul american din weekend, ajungând la încasări de $15 milioane. Este al doilea cel mai bun debut din perioada post-pandemie al unei drame clasată cu rating R (filme la care tinerii sub 17 ani pot intra doar însoțiți de adulți) după Don't Worry Darling cu Florence Pugh și Harry Styles, care a încasat $19,2 milioane în primul weekend, conform Variety. Din totalul încasat de Challengers, 37% a venit din biletele din Imax și alte ecranizări în formate premium, notează The Hollywood Reporter, un număr surprinzător de mare având în vedere că nu este un blockbuster sau un film de acțiune.

Această performanță reprezintă cel mai bun debut din cariera regizorului Guadagnino, recunoscut pentru filmele sale de artă precum Call Me By Your Name și Bones and All, care au încasat $412.000, respectiv $2.2 milioane la premieră. Conform Deadline, și pentru Zendaya, protagonista acestui film, acestea reprezintă cele mai bune cifre la box office al unui lungmetraj live-action în care joacă și care nu face parte din vreo franciză. Motivul principal pentru care majoritatea spectatorilor (aproximativ 55%) a cumpărat bilete la Challengers este pentru a o vedea pe Zendaya, potrivit PostTrak. Desigur, aceasta este în prim-planul mass media după rolul lui Chani din Dune: Partea II, dar și după interpretarea protagonistei Rue Bennett în serialul HBO Euphoria.

Pentru un film artistic, acesta este un rezultat mai mult decât onorabil, mai ales luând în considerare box office-ul mondial, care însumează $25 milioane potrivit IMDB. Cu toate acestea, bugetul filmului a fost de $55 milioane, așa că acesta mai are de recuperat. Filmul produs de MGM Amazon Studios a apărut simultan în 3477 de cinematografe americane, o decizie curajoasă având în vedere că Challengers este mai degrabă un film de artă, iar opțiunea cea mai sigură era lansarea filmului direct pe platforma Prime Video.

Potrivit Variety, Kevin Wilson, directorul departamentului de distribuție în cinematografe la Amazon MGM Studios, a declarat că "filmul acesta va întrece așteptările numerice odată ce va ajunge pe platforma noastră", menționând că încasările din cinematografe compensează costurile mari de marketing. Amazon MGM se bazează pe veniturile companiei multinaționale de e-commerce Amazon, cotată la un capital de piață de aproximativ $1,87 trilioane, așa că faptul că Challengers a fost mai întâi lansat în cinematografe nu mai pare un risc atât de mare. Acest lucru permite inclusiv îndeplinirea condițiilor de eligibilitate pentru a putea fi nominalizat la premiile Oscar, cu atât mai mult cu cât Zendaya și actorii în ascensiune Josh O'Connor și Mike Faist au realizat interpretări remarcabile, convingătoare.

Inițial, Challengers trebuia să aibă premiera la Festivalul de Film de la Veneția de anul trecut și apoi să apară în cinematografe toamna trecută, dar greva SAG-AFTRA a sindicatului de la Hollywood de actori de televiziune și film a contribuit la anularea acestor planuri. Recenzile apărute pentru filmul Challengers sunt majoritar pozitive, cu o notă de 76% fresh pe Rotten Tomatoes și cu nota B+ pe CinemaScore. Dacă criticul Peter Debruge a descris pentru Variety pelicula ca fiind "senzuală" și "stilată", David Rooney notează pentru The Hollywood Reporter că Challengers este un film "inteligent, seducător, ce abundă în tensiune sexuală."

Buzz la box office-ul românesc

În România, Challengers se află pe locul 3 la box office, cu aproximativ 6432 spectatori și încasări de $40.000, fiind întrecut de filmele Buzz House: The Movie și The Fall Guy. Dar nici măcar Ryan Gosling sau Emily Blunt, protagoniștii din The Fall Guy, nu au putut să aducă la cinematografele din România destui spectatori cât să întreacă Buzz House. Această peliculă este prima comedie horror autohtonă și conduce detașat la box office-ul românesc, cu aproximativ 250.000 plătitori de bilete, ce au adus un profit de 7,2 milioane de lei (echivalent a 1,5 milioane de dolari), conform Cinemagia. Succesul lui Buzz House de la box office se poate atribui celebrităților care joacă în acesta, precum vlogerii Selly (Andrei Șelaru) și Costi Max, dar și a strategiei de marketing de pe rețelele sociale. Filmul este regizat de Florin Babei, după un scenariu scris de Radu Alexandru, și îi are ca producători pe Matei Dima (cunoscut și ca Bromania) și Ștefan Lucian, fiind cel de-al 10-lea proiect al casei de producție Vidra Productions, cunoscută pentru filmele comerciale pe care le realizează. Buzz House reunește o serie de influenceri români, dar și actori consacrați de film precum Gabriel Spahiu și Tania Popa.

Ioana Tisler scrie pentru Cinemagia că Buzz House "este o propunere interesantă pentru cei care caută o experiență cinematografică diferită. Este o oportunitate de a vedea cum personalități cunoscute pe rețelele sociale își transpun charisma într-o poveste mai amplă și cum se descurcă atunci când sunt scoși din zona lor de confort. Filmul promite nu doar râsete ci și momente de tensiune, fiind o alegere perfectă pentru o seară de film alături de prieteni. Oricine caută o combinație neconvențională de râs și spaimă, va găsi în acest film o opțiune satisfăcătoare." Mai multe despre Buzz House: The Movie, puteți citi aici.

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Filme
Persoane