Box office România. Spiritul Crăciunului și continuarea succesului pentru filmul românesc

În a opta săptămână de rulare pe marile noastre ecrane, comedia românească Teambuilding a depășit ca număr de spectatori filmul Avatar

Spiritul Crăciunului începe să ne învăluie - cel mai vizionat film din acest weekend în România a fost producția pentru întreaga familie Teddy's Christmas/Crăciunul ursulețului Teddy, văzut de 28.483 de spectatori. Totodată, românii continuă să se ducă în număr mare la producțiile autohtone, prelungind un trend ascendent pentru filmul românesc.

În weekend, comedia românească cu și despre corporatiști Teambuilding a fost văzută de 27.080 spectatori, horror-ul Capra cu trei iezi - de 8826 spectatori, iar comedia Mirciulică - de 8.306. Capra cu trei iezi ajunge - astfel - la 103.945 spectatori în această a patra săptămână la cinema. Tudor Giurgiu, producător și distribuitor al filmului, nota pe contul său de FB, despre pragul de 100.000 de spectatori depășit: „O cifră extraordinară pentru un film de gen în România, care nu avea datele vreunui blockbuster comercial sau ale unei comedii romantice. Felicitări echipei care a bătut țara în lung și lat pentru premiere și promovare (Victor, Luana, Maia Morgenstern, Marius Bodochi) precum și colegilor/colaboratorilor de la Transilvania Film implicați în proiect (Andrei Aivănoaei, Andrei Agudaru, Ioan Maxim, Beni Goace, Ioana Maximilian)”.

Pe de altă parte, în a opta săptămână de rulare pe marile noastre ecrane, comedia românească Teambuilding a depășit ca număr de spectatori filmul Avatar, dacă nu luăm în considerare relansarea de anul acesta a SF-ului semnat de James Cameron. Cu premiera pe 30 septembrie 2022, Teambuilding a fost văzut până în acest moment de 895.130 de spectatori. În 2009, Avatar era văzut în total de 881.718 români. Despre încasările comparative ale celor două filme, am scris aici.

Teambuilding a avut, de asemenea, încasări de 2,26 ori mai mari în săptămâna de lansare decât blockbusterul american Black Panther: Wakanda Forever, ce a debutat pe 11 noiembrie pe marile noastre ecrane. E vorba de 4.915.006 lei (1.019.710,7 USD) caștigați de Teambuiding la debut, față de 2.174.324 lei (451.104,5 USD) obținuți în prima săptămână de Pantera neagră: Wakanda pentru totdeauna.

Pe de altă parte, comedia autohtonă Mirciulică, aflată în a șaptea săptămână de rulare pe marele ecran, a avut cumulativ un public mai numeros și încasări mai mari decât blockbusterul american Black Adam. 306.080 români au văzut Mirciulică până în acest moment, pe când Black Adam (de cinci săptămâni pe ecrane) a fost văzut de 213.155 spectatori. Ca bani, Mirciulică a încasat 7.758.263,67 lei, iar Black Adam 5.305.075 lei.

Nou lansata comedie horror The Menu, cu Anya Taylor-Joy, Ralph Fiennes și Nicholas Hoult debutează pe locul patru în clasamentul weekendului, cu 511.995 lei încasați de vineri până duminică, ceea ce înseamnă cu doar aproximativ 50.000 de lei mai puțin decât primul clasat, anume Teddy's Christmas.

Filme