Cât l-a costat pe Codin Maticiuc un „intimacy coordinator” în America, pentru Miami Bici 2
Comedia se va lansa în cinematografele noastre pe 24 noiembrie
În prima ediție a emisiunii Cinemagia, Codin Maticiuc, de numele căruia se leagă comedia românească de succes Miami Bici (turnată la Miami), a povestit că a fost obligat să plătească în SUA un „intimacy coordinator” pentru filmările Miami Bici 2 (turnat la Los Angeles).
Un „coordonator de intimitate” este un apărător al dreptului la spațiul privat și - totodată - o legătură între actori și producție și un antrenor de mișcare și/sau coregraf în ceea ce privește scenele de nuditate. Importanța spațiului privat trebuie înțeleasă în contextul culturii anglo-saxone, ce pune un accent deosebit pe apărarea spațiului privat comparativ cu alte culturi. Codin Maticiuc spune că a plătit cu 3000 de dolari pe zi un astfel de „coordonator de intimitate”, doar pentru a-l avea pe Danny Trejo în film.
Premisa primului film Miami Bici era că doi tineri (Matei Dima, Codin Maticiuc) dintr-un orășel din România merg la Miami pentru a trăi „visul american”. Sequelul comediei de succes din 2020 are acțiunea plasată în California și se va lansa în cinematografele noastre pe 24 noiembrie.
„A fost extrem de diferit Los Angeles/California de Miami/Florida”, spune Maticiuc, în calitate de actor, co-producător și co-finanțator al filmelor Miami Bici 1 și 2. „Ne-a costat foarte mult prezența lui Danny Trejo în film. Ne-a costat enorm de mult. Deși nu pot să spun cât i-am dat lui din cauza NDA [A non-disclosure agreement - n.red] ne-a costat undeva, am calculat, la jumătate de milion [de dolari - n.red.]. Aproximativ jumătate de milion. I-am dat un fee pe zi, pe care nu vreau să îl zic aici, dar venirea lui în film a implicat mai multe. Filmul a devenit SAG, adică a devenit un `union movie`, un film al Sindicatului actorilor de acolo și asta ne-a mărit costurile peste tot. Am plătit, conform grilei, mult mai mult toți actorii, toată figurația, toți cascadorii, după care ne-am aliniat regulilor SAG - rulote, test Covid în fiecare zi, am avut un `intimacy coordinator`, o doamnă, care stătea lângă noi și ne întreba 'sunteți confortabili, toată lumea are spațiul lui în care se lăfăie sau te simți cumva invadat că celălalt se uită către tine?`. Deci am avut această doamnă care costa 3000 de dolari pe zi, conform regulilor SAG. Toate astea au fost pentru Danny. Dacă Danny nu era, făceam un film non-SAG, adică luam doar actori non-SAG, chiar dacă eram în California și pa, la revedere. [...] La final, SAG ne ia 6% din cât facem din acest film `in perpetuity` [pe perioadă nelimitată - n.red]”.
Emisiunea integrală se poate urmări aici: