De ce să nu ai încredere în AI: detalii din scandalul Megalopolis
Distribuitorul american îl concediază pe consultantul de marketing din spatele trailerului buclucaş
Poate mai e ceva până când inteligenţa artificială se transformă în Skynet, dar asta nu înseamnă că nu e în stare încă de pe acum să producă pagube considerabile: am scris joi despre scandalul din jurul trailerului Megalopolis, iar azi se confirmă ceea ce iniţial era doar o bănuială, anume că totul a pornit de la un request pentru ChatGPT.
Conform Variety, nu a fost nicio clipă intenţia Lionsgate sau a consultantului de marketing Eddie Egan (care a fost urgent concediat) să înşele publicul sau să supere criticii. Problema a fost că departamentul de marketing nu a ştiut că ChatGPT îţi dă fix ceea ce îi ceri, fără să-i pese dacă informaţiile oferite sunt reale sau nu.
Este uimitor faptul că acel trailer a trebuit să fie aprobat de zeci de oameni de la Lionsgate şi din anturajul lui Francis Ford Coppola - este, până la urmă, prima carte de vizită a filmului la întâlnirea cu publicul - şi nimeni, absolut nimeni nu s-a gândit să verifice citatele. În apărarea autorilor acestei gafe, multe din cronicile la The Godfather şi Apocalypse Now nu există online, pentru a le verifica cineva trebuie să meargă la bibliotecă şi cine mai mai merge la bibliotecă în ziua de azi în afară de Emilia Şercan?
Poate că nu e problemă să scrii un referat cu ajutorul lui ChatGPT, dar să îţi bazezi o campanie de promovare în valoare de zeci de milioane de dolari pe acest serviciu reprezintă o gafă pe care Hollywood-ul nu o va uita niciodată.