Experienţa PlayStation VR, comparabilă cu urmărirea de programe TV pe ecrane cu diagonala de 6 metri

Un cinematograf adus acasă...

Cu toate că monitoarele de computer şi televizoarele de astăzi sunt mai mari decât acelea de acum zece ani sau mai mult, acestea nu sunt chiar atât de mari. Şi, cu siguranţă, acestea nu sunt de dimensiunile unui ecran de cinematograf, ceea ce este, probabil, unul dintre principalele motive pentru care lumea încă merge la cinema, deşi preţul biletelor pe plan global este în creştere.

Sony susţine că experienţa PlayStation VR este comparabilă cu urmărirea de programe TV pe un ecran cu diagonala de aproape 226 de inci...

Chiar şi aşa, Sony susţine că poate oferi o experienţă comparabilă aceleia din sala de cinema chiar acasă la utilizator, cu ajutorul căştii PlayStation VR (PSVR), care oferă echivalentul unui ecran de aproape 6 metri (226 de inci), scrie businessinsider.com.

A avea un asemenea sistem acasă nu este ceva totul nou, dacă ne gândim la produse precum Oculus Rift DK2. Totuşi, de data aceasta Sony vizează un public mult mai larg, pornind în primul rând de la fanii jocurilor pe consolă şi îndreptându-se către publicul cinefil. Există opţiuni pentru ecrane de 117, 163 si 226 de inci (cca 3,4 respectiv 6 m), toate acestea oferind experienţe comparabile cu un cinematograf adus acasă.

Dacă cele mai largi asemenea ecrane ar cere privitorului să întoarcă capul pentru a vedea marginile ecranului,  se poate şi opusul: imaginea să se ajusteze după direcţia de privire a spectatorului, pentru a-l scuti pe acesta de un efort suplimentar.

Totuşi, la rezoluţiile tehnic posibile la ora actuală, chiar pe sistemele cu cea mai mare densitate de pixeli precum Oculus Rift sau HTC Vive, producătorii trebuie să facă eforturi pentru a face imaginile să aibă calitate bună pe displayuri virtuale mari, comentează publicația mai sus citată.