Mai greu de realizat decât Rocket Raccoon și Groot. Cele două personaje CGI din The Suicide Squad ce au dat bătăi de cap lui James Gunn
În timp ce Gunn a lucrat cu bine cu personaje CGI și mai înainte (inclusiv Rocket Raccoon și Groot, ca să numim numai două dintre ele), au existat provocări mari de depășit în a aduce la viață personajele din The Suicide Squad.
Filmul lui James Gunn The Suicide Squad intră vineri în premieră pe marile noastre ecrane. Filmul s-a născut, într-un fel, din doua evenimente stranii: premiera dezaprobată de critică a lui Sucide Squad al lui David Ayer din 2016 și concedierea, temporară, a lui James Gunn de la Guardians of the Galaxy 3, care i-a dat ocazia să se angajeze la rivalul fostului angajator, anume la DCEU, scrie looper.com. Conceptul filmului – acela în care un grup de eroi negativi cu intenții cam discutabile pornesc într-o misiune aproape imposibilă – este în sine un exercițiu al contrastelor și al juxtapunerilor, comentează publicația. Eroi negativi care fac bine. Eroi pozitivi care fac rău. Unuia dintre regizori i se interzice propria viziune, celălalt primește unda verde. Un concurs straniu de împrejurări.
Toate acestea fac The Suicide Squad un film dificil de realizat. Totodată, în evenimentele care preced lansarea The Suicide Squad în săli și pe HBO Max, James Gunn a discutat despre personajele cel mai dificil de adus la viață, iar Cinemagia redă mai jos răspunsurile sale.
Există numeroase personaje în The Suicide Squad care nu au mai apărut în universul DCEU – anume Peacemaker (John Cena), Bloodsport (Idris Elba) și TDK (Nathan Fillion), și alături de ei și alte personaje în carne și oase. În plus, există două personaje computer generated care apar în trailere: Regele Rechin (un om-rechin) și Starro (o stea de mare uriașă, extraterestră, care controlează minți). Și, în timp ce Gunn a lucrat cu bine cu personaje CGI și mai înainte (inclusiv Rocket Raccoon și Groot, ca să numim numai două dintre ele), au existat provocări de depășit în a aduce la viață personajele din The Suicide Squad.
„Regele Rechin și Starro au fost personaje dificile”, relatează Gunn despre eroii din The Suicide Squad. „Dar aș spune că Regele Rechin a fost cel mai dificil de proiectat din mai multe motive.”
Ce anume a făcut așa dificilă aducerea la viață a unui om-rechin?
„În primul rând, pielea de rechin este greu de reprodus în CGI, mai greu decât blana ratonului sau lemnul”, afirmă Gunn. „Și celălalt aspect este că, de exemplu, Rocket este un mamifer. Deci, a-l transforma într-un personaj antropomorf nu este atât de nenatural. Însă a transforma un rechin, care e făcut să înoate, în ceva care merge și care are un cap aplecat în față, a cerut multă muncă. De fapt, am proiectat personajele multă vreme... În final am surprins acea figură paternă pe care am dorit-o...” Gunn și-ar fi dorit un Rege Rechin cu ceva burtă de la bere, mai scrie looper.com... „Nu cred că ar fi avut pachețele pentru că nu este mamifer, deci nu are aceeași structură musculară...”
Mai este Starro, și mai îndepărtat de aspectul antropomorf. Singurul lucru pe care îl are Starro în comun cu un om este un ochi (unul singur, în mijlocul corpului, nu prea e uman, nu?)
Se dovedește că regizorul a avut alte greutăți cu proiectarea acestuia. „Cu Starro, a fost greu pentru că mi-a plăcut filmul The Host: Mi-a plăcut cum monstrul marin se dă peste cap ca un cățeluș gigantic, deși e înspăimântător. Am dorit acea senzație stranie a unei stele de mare, una care nu merge, ci plutește prin spațiu. Așa că mersul lui e ceva care pare periculos, dar are și mersul neîndemânatic al unei stele de mare, a fost greu...”
Chiar și reușitele personajului, precum coloritul, a adus provocări: „Îmi plac bleul și rozul, culori deschise care arată altfel pe străzile din Panama pe care merge personajul. Mi-a plăcut constrastul, deși am riscat să fac ceva așa de roz...”
Vom vedea cu ochii noștri cum stau lucurile atunci când The Suicide Squad va avea premiera în săli, începând de pe 6 august.