Studiu: O parte dintre consumatori reduce costurile alocate entertainment-ului

38% dintre respondenți susțin că deja au început să schimbe tiparul cheltuielilor, legat de participarea la concerte sau de mersul la filme

În timp ce se dezbate dacă o recesiune va lovi sau nu Statele Unite, consumatorii taie cheltuielile pe produse mass-media în contextul unor griji legate de mersul economiei, conform unui nou studiu. Urmează un extras din „Entertainment in a Bear Market”, un raport prezentat de Variety Intelligence Platform, ce surprinde cum mass-media este afectată de criza economică.

Cu o inflație la maximum ultimelor patru decenii, 38% dintre respondenți susțin că deja au început să schimbe tiparul cheltuielilor, legat de participarea la concerte sau de mersul la filme. Activitățile de loisir și entertainement au fost la egalitate cu cele de călătorii în categoriile afectate în eventualitatea unei recesiuni, fiind afectat mai grav numai mâncatul la restaurant.

Studiul a fost realizat pe 2200 de adulți din Statele Unite între 6 și 7 iulie, prin decizia companiei de cercetare de piață „Morning Consult” în parteneriat cu Variety Intelligence Platform (VIP+). Studiul a fost realizat pentru a surprinde variațiile în atitudinea consumatorilor cu privire la cheltuielile pe entertainment în contextul unui mediu economic în deteriorare.

Pe plus

În recesiunile anterioare din istoria Americii de Nord, entertainmentul s-a ținut relativ bine față de alte ramuri economice ca o opțiune low-cost, scrie Variety. Însă, fiecare recesiune vine la pachet cu propriile provocări, pe măsură ce Hollywood-ul speră că cele mai bune produse care au fost testate în pandemie, inclusiv servicii de streaming care abia au câțiva ani vechime, vor rămâne pe linia de plutire în eventualitatea unei recesiuni.

Inflația a produs și o scădere a volumului de cheltuieli pe abonamente de entertainment precum serviiciile video ca Netflix sau Hulu ori abonamente precum Spotify sau Apple Music. Studiul a descoperit că 26% dintre adulți au schimbat deja abonamentele lor lunare ca rezultat al creșterii inflației.

În plus, 29% dintre respondenți care susțin că sunt îngrijorați de o viitoare recesiune și-au modificat nivelul de cheltuieli pentru entertainement, comparativ cu numai 11% dintre cei care nu sunt îngrijorați.

Puțin peste jumătate dintre respondenți susțin că vor continua să plătească pentru abonamentele de streaming dacă companiile vor crește prețul, și numai 39% iau în calcul dezabonarea, mai scrie Variety.