Tir de critici la adresa agentei lui Tom Cruise, Madonnei și a lui Natalie Portman pentru calificarea drept „genocid” a răspunsului Israelului la atacul Hamas

„Ce e mai trist decât să fii martor la genocid? Să fii martor la negarea genocidului!”, a scris femeia

Maha Dakhil, una dintre cele mai importante persoane din CAA/Creative Artists Agency, agenția de la Hollywood ce reprezintă actori și staruri de calibru - precum Tom Cruise, Madonna, Natalie Portman, Anne Hathaway, Salma Hayek, Reese Witherspoon, Olivia Wilde etc. - a stârnit controverse cu postări pe rețelele de socializare în care a calificat drept „genocid” răspunsul Israelului față de Hamas, scrie Variety. Aaron Sorkin (The Social Network) a reziliat contractul cu CAA în urma celor scrise de femeie.

Pe 18 octombrie, Maha Dakhil, fiică a unor imigranți din Libia, a redistribuit o postare de pe un cont numit „Palestina liberă”, care comenta reacția Israelului la atacul terorist de pe 7 octombrie al Hamas. În postare se scria: „Chiar acum aflați cine susține genocidul”, la care Dakhil a adăugat propria remarcă - „Asta e o replică pentru mine”. Apoi a postat o a doua imagine sub care scria „Ce e mai trist decât să fii martor la genocid? Să fii martor la negarea genocidului!”. Mai târziu, a șters ambele postări de pe contul ei.

Puternica agentă a unor clienți celebri, precum Tom Cruise și Madonna, se află sub tirul criticilor la compania sa, Creative Artists Agency, și în comunitatea hollywoodiană în general, din cauza unor postări controversate pe Instagram referitoare la Israel.

„Am făcut o greșeală redistribuind asta pe Instagram, în cuvinte care dor. Ca mulți dintre noi, am inima frântă. Mă mândresc cu faptul că susțin umanitatea și pacea”, relata Dakhil pentru Variety într-o declarație pe 19 octombrie. „Sunt atât de recunoscătoare prietenilor și colegilor evrei care au subliniat implicațiile celor spuse și care m-au învățat starea lucrurilor. Am eliminat mesajul. Îmi cer scuze pentru durerea pe care am produs-o...”

Angajați ai CAA și zeci de oameni din industrie s-au simțit jigniți și întristați de postările femeii, pe care le-au considerat antisemite. Alții au fost șocați de faptul că un proeminent negociator s-a băgat într-o problemă atât de dureroasă și incendiară într-un mod public. Dakhil își folosește deseori platformele sociale pentru a susține cauze, inclusiv #TimesUp, comentează Variety.