Secretul lui Christopher Nolan. Iată cele cinci filme din care s-a inspirat în tot ce a realizat

Nominalizat de trei ori la Oscar, regizorul a semnat filme dintr-o gama largă de genuri, inclusiv SF de aventură (Interstellar, Inception), neo-noir/psycho/mystery (Memento, Insomnia, The Prestige), filme cu supereroi (The Dark Knight, The Dark Knight Rises)

Pe 21 iulie intră în cinematografele noastre filmul de război Dunkirk, cel mai recent film al lui Christopher Nolan. Povestea filmului Dunkirk surprinde trupele britanice şi ale aliaţilor înconjurate de inamici pe plaja franceză şi forţate să facă faţă unui asalt aproape imposibil de rezistat. Filmul reuneşte o distribuţie impresionantă din care fac parte actorii Tom Hardy („Mad Max: Drumul furiei”), Mark Rylance, Kenneth Branagh, Cillian Murphy şi debutantul Fionn Whitehead

Christopher Nolan are, cu siguranță, una dintre cele mai diverse și mai impresionante filmografii din istoria cinematografului. Nominalizat de trei ori la Oscar, regizorul a semnat filme dintr-o gama largă de genuri, inclusiv SF de aventură (Interstellar, Inception), neo-noir/psycho/mystery (Memento, Insomnia, The Prestige), filme cu supereroi (The Dark Knight, The Dark Knight Rises) și, desigur, filmul polițist neo-noir Following.

Așa cum se vede în filmele lui, Nolan nu s-a temut să experimenteze, să gândească neconvențional, sau să își asume riscuri pe care Hollywood-ul în general le-ar fi evitat, însă cu toate astea nu e primul care și-a asumat această cale. Iată cele cinci filme care l-au inspirat, conform publicaţiei nofilmschool.com.

Spre deosebire de regizori precum Wes Anderson, Tim Burton, ori Terrence Malick, este greu să cantonăm stilul lui Christopher Nolan. Este greu, după ce urmărim un film, să tragem o concluzie clară: „Da, filmul e marca Christopher Nolan”. Cu toate astea, filmele lui au o linie comună, nu neapărat prin elementele vizuale, ci prin structura narativă, prin elementele cinematografice, care împing cu toate limitele genului.

S-a inspirat din experimentele lui Kubrick și Reggio, apoi a acordat atenție la arhitectură, la juxtapunerea om-tehnologie, natural/artificial, pace și război:

2001: A Space Odyssey - Stanley Kubrick, 1968
Koyaanisqatsi - Godfrey Reggio, 1982
The Thin Red Line - Terrence Malick, 1998
The Spy Who Loved Me - Lewis Gilbert, 1977
Blade Runner - Ridley Scott, 1982

Filme